wersja mobilna
Online: 401 Środa, 2018.01.17

Biznes

Mniejszy popyt na panele fotowoltaiczne w 2009 r.

środa, 20 stycznia 2010 10:44

Według analizy sporządzonej przez DisplaySearch, 2009 r. dla rynku paneli słonecznych skończy się ze spadkiem zapotrzebowania o 14% do niewiele ponad 5,1 tys. MW. Zapotrzebowanie na te elementy ucierpiało przede wszystkim z powodu zmian, jakie wprowadzono w Hiszpanii odnośnie sposobu wspierania tego typu źródeł energii przez państwo, jak i ogólnej sytuacji gospodarczej.

 

Według analityków, świadczy to, jak bardzo branża jest nadal zależna od pomocy publicznej. Nadmiarowa produkcja sprawiła, że średnie ceny paneli spadły o ponad 25%. Szacuje się, że całkowita pojemność wyprodukowanych w 2009 r. ogniw przewyższyła o 60% zapotrzebowanie. Najgorsza sytuacja miała miejsce w pierwszych miesiącach roku, podczas gdy już w drugim półroczu większość producentów uzyskała rentowność.

Poprawiająca się koniunktura sprawiła, że wzrósł poziom wykorzystania fabryk a producenci kontynuują inwestycję w badania i rozwój. Obniżka cen, w połączeniu z większą dywersyfikacją odbiorców i wzrostem państwowej pomocy w niektórych regionach sprawi, że w najbliższych latach sprzedaż fotowoltaiki będzie znów wzrastać. Trend ten utrzyma się także w 2010 r., który zakończy się ostatecznie wzrostem o 38%.

Całkowita pojemność wytworzonych ogniw w 2009 r. wzrosła do ponad 17 GW, po czym tempo zmian ulegnie zmniejszeni w kolejnych dwóch latach. Ponieważ na rynku nadal panuje stan przesycenia, duża część firm odkłada w czasie uruchamianie nowych linii produkcyjnych oraz zamyka starsze.

Takie kroki podjęło Q-Cells, zamykając swoje pierwsze cztery fabryki w Niemczech, o wydajności znacznie niższej niż nowsze zakłady firmy. Inne firmy z kolei, jak np. japońskie Showa Shell Solar i Sharp, w odpowiedzi na optymistyczne prognozy długoterminowe, zapowiedziały budowę nowych fabryk lub rozbudowę obecnie działających linii.

 

World News 24h

środa, 17 stycznia 2018 07:54

Sharp will begin to mass-produce OLED panels for smartphones as soon as the first quarter of 2018 and plans to launch new smartphones featuring its own OLED displays in June or July, according to company president and CEO Dai Jeng-wu. Sharp is ready for volume production of OLED panels but actual shipments will be set in accordance with clients' product launch schedules, Dai said on the sidelines of a press conference held in Taipei. Sharp would be the first Japan-based panel maker to have the capability to produce OLED displays for smartphones, the Japan-based Nikkei reported earlier. Sharp, now a Foxconn Electronics (Hon Hai) company, is seeking to enter Apple's iPhone X supply chain, in which Samsung Display is currently the sole supplier of OLED panels, according to industry sources.

więcej na: www.digitimes.com