wersja mobilna
Online: 736 Środa, 2017.05.24

Biznes

Qualcomm otwiera w Wiedniu centrum badań nad rzeczywistością rozszerzoną

środa, 19 maja 2010 07:10

Qualcomm - producent półprzewodników typu fabless, otworzył w Wiedniu centrum projektowania i rozwoju rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality) i technologii pokrewnych, Qualcomm Austra Research Center.

Określenie rzeczywistość rozszerzona oznacza, że bezpośredni lub pośredni widok świata zostaje rozszerzony o elementy wytworzone komputerowo, takie jak tekst opisowy lub dodatkowe informacje graficzne, na przykład z łączem do Internetu. Przykładowo, na obraz z kamery nałożona jest grafika 3D generowana w czasie rzeczywistym.

Nowe centrum badawcze w Wiedniu korzysta z własności intelektualnej przejętej niedawno przez Qualcomma wiedeńskiej firmy Imagination Computer Services, rozwijającej technologie obrazu generowanego komputerowo i rzeczywistości rozszerzonej do zastosowania w urządzeniach mobilnych. Imagination założyli naukowcy z Politechniki Wiedeńskiej w 1998 r.

Jedną z technologii, nad którą pracuje Qualcomm, jest właśnie rozszerzanie możliwości urządzeń mobilnych z szerokopasmowym dostępem do Internetu, procesorami graficznymi, nawigacją, kamerami etc. Technologia urządzeń mobilnych rozwijana w tym kierunku ma, zdaniem Qualcomma, pomóc ich użytkownikom w poruszaniu się w obu światach, realnym oraz cyfrowym.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 14:03

German Chancellor Angela Merkel visited the site of a future lithium-ion battery factory in the eastern German town of Kamenz. The factory is being developed by Mercedes-Benz manufacturer Daimler, which will devote approximately $562 million to churning out batteries for electric vehicles and stationary storage. If the project seems similar to Tesla’s Nevada-based Gigafactory, you wouldn’t be alone in making that comparison. Tesla and Panasonic partnered to devote $5 billion to building a lithium-ion battery factory outside of Reno, Nevada, and the electric-car maker has said it hopes to produce 35 gigawatt-hours of auto and stationary batteries by 2018.

więcej na: arstechnica.com