wersja mobilna
Online: 686 Środa, 2017.05.24

Biznes

Jabil rozwija się na Ukrainie

poniedziałek, 27 listopada 2006 10:14

Specjalizująca się w usługach produkcji elektroniki firma Jabil podjęła decyzję o wybudowaniu drugiej fabryki w miejscowości Uzhgorod na Ukrainie. Nowy zakład ma mieć powierzchnię 26 tys. metrów kwadratowych i będzie w nim zatrudnionych 1500 pracowników. Produkcja powinna zostać uruchomiona pod koniec pierwszej połowy 2007 roku. Pierwszy z ukraińskich zakładów firmy został otwarty w 2004 roku i obecnie zatrudnia 900 osób. Docelowo Jabil planuje zorganizowanie w specjalnej strefie ekonomicznej Zarkappatya, do której należy też Uzhggorod, parku przemysłowego, w którym klaster wielu firm wytwarzać ma urządzenia elektroniczne.

Firma Jabil jest także obecna w Polsce i na Węgrzech, gdzie istnieją jej zakłady produkcyjne. Decyzja o lokalizacji kolejnego oddziału na Ukrainie wskazuje na rosnące tendencje w przenoszeniu zakładów produkcyjnych coraz bardziej na wschód. O ile zachodnie koncerny często lokują swe fabryki na terenie Polski, należy oczekiwać że już niebawem duża część inwestycji będzie trafiała za wschodnią granicę naszego kraju. W przypadku budowy fabryki na terenie Ukrainy koncern zakończy działalność niektórych swoich zakładów mieszczących się w Stanach Zjednoczonych. Firma poinformowała także, że przychody uzyskane przez nią w 2006 roku wyniosły 10,3 mld dol.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 14:03

German Chancellor Angela Merkel visited the site of a future lithium-ion battery factory in the eastern German town of Kamenz. The factory is being developed by Mercedes-Benz manufacturer Daimler, which will devote approximately $562 million to churning out batteries for electric vehicles and stationary storage. If the project seems similar to Tesla’s Nevada-based Gigafactory, you wouldn’t be alone in making that comparison. Tesla and Panasonic partnered to devote $5 billion to building a lithium-ion battery factory outside of Reno, Nevada, and the electric-car maker has said it hopes to produce 35 gigawatt-hours of auto and stationary batteries by 2018.

więcej na: arstechnica.com