wersja mobilna
Online: 643 Poniedziałek, 2017.05.29

Biznes

Infineon wyprzedził Freescale

piątek, 11 czerwca 2010 08:11

W końcu Infineon pokonał swojego wieloletniego rywala, Freescale, sprzedając w 2009 r. więcej półprzewodników na rynku samochodowym, donosi firma analityczna Strategy Analytics.

Sprzedaż układów motoryzacyjnych niemieckiego producenta wyniosła w 2009 r. 1,31 mld dol., podczas gdy Freescale uzyskał z dostaw 1,16 mld dol. Oznacza to 9% udziału w rynku Infineona oraz 8% Freescale. Zmiana na czołowych miejscach rankingu największych dostawców w branży motoryzacyjnej może wynikać ze słabej koniunktury na rynku samochodowym, „zawsze drugi” Infineon mógł też poprawić swoją pozycję dzięki bogatszej ofercie półprzewodników motoryzacyjnych, m.in. o układy dużej mocy.

Pomimo zdecydowanych zapewnień ekspertów o rosnącej penetracji układów elektronicznych w samochodach, według Strategy Analytics w 2009 r. popyt na nie zmniejszył się już drugi rok z rzędu. Wynika to jednak z drastycznego spadku liczby sprzedanych samochodów. Szczęśliwie rok 2010 rozpoczął się od ożywienia, w I kw. dostawcy odnotowali wysoki poziom sprzedaży i wykorzystania układów motoryzacyjnych.

W dwóch ostatnich latach zmalała sprzedaż produktów obu liderów, choć w mniejszym stopniu w przypadku producenta z Bawarii. Według agencji podzespoły Infineona lepiej radzą sobie również na rynkach wschodzących, w Indiach i Chinach. Na trzecim miejscu rankingu niezmiennie uplasował się STMicroelectronics.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 29 maja 2017 07:53

AMOLED panels, due to superiority in color saturation, thinness and power consumption over TFT-LCD panels, have seen increasing adopted for smartphones and will eventually become mainstream smartphone, as well as a dominate solution for VR head-mounted devices, according to Digitimes Resaerch. Global AMOLED shipments are forecast to increase from 370 million units in 2016 to 452 million in 2017 and 1.127 billion in 2021, with the corresponding penetration of smartphones to rise from 24.3% to 27.6% and 53.0%, Digitimes Research indicated.

więcej na: www.digitimes.com