wersja mobilna
Online: 496 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Nvidia pracuje na zysk

czwartek, 10 czerwca 2010 09:21

Projektant układów graficznych Nvidia wypracowała w I kw. 2010 r. niewielki wzrost obrotów i zysku, jednak w kolejnym kwartale zapowiada sezonowy spadek obrotów o od 3 do 5%. W I kw.

Nvidia zanotowała obroty nieco przekraczające miliard dol. i zysk w wysokości 137,6 mln dol., podczas gdy we wcześniejszych trzech miesiącach obroty firmy wyniosły 982 mln dol. a zysk 131 mln dol. W ten sposób Nvidia poprawiła swój wynik finansowy, który w ciągu ostatnich dwóch lat był ujemny. Nadzieje na lepsze wyniki firma wiąże ze spodziewanym 15% wzrostem sprzedaży na rynku pecetów, jaki pociągnie za sobą większą sprzedaż kart i procesorów graficznych.

Złą passę firma przełamała w lutym br., kiedy to odnotowała wysoką sprzedaż. Okazało się jednak, że ze względu na niewystarczającą wydajność produkcyjną fabryk TSMC w procesie 40-nm Nvidia nie była w stanie zapewnić odpowiednio wysokiej podaży m.in. takich poszukiwanych przez klientów układów jak procesory graficzne Fermi, przez co jej dochody mogły być niższe nawet o 150 mln dol.

Poza najszybszymi i najdroższymi na rynku jednordzeniowymi kartami graficznymi Fermi Nvidia zamierza podpisać kontrakty na dostawy nowych produktów takich jak układy graficzne Optimus do laptopów oraz bazujące na ARM procesory Tesla do smartfonów i tabletów.

Według przedstawicieli Nvidii, chociaż bieżące problemy z zaopatrzeniem w nowe układy są rozwiązane, zdolności produkcji w procesie 40-nm fabryk na całym świecie są obecnie niewystarczające.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com