wersja mobilna
Online: 417 Piątek, 2016.09.30

Biznes

Polska i Rumunia wspólnie zbudują tarczę. Bumar podpisał umowę z rumuńską firmą UTI

wtorek, 06 września 2011 08:28

W obecności ministrów spraw zagranicznych Polski i Rumunii w Targach Kielce podpisane zostało porozumienie o współpracy w zakresie rozwoju systemów obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej pomiędzy Grupą Bumar a rumuńską firmą UTI. Rumunia, podobnie jak Polska stoi obecnie przed koniecznością kompleksowej modernizacji i wymiany swoich systemów obrony przeciwlotniczej.

 

Propozycja polskiego przemysłu obronnego skupionego w Grupie Bumar, oferującego kompleksowy system obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej o nazwie Tarcza Polski, spotkała się z dużym zainteresowaniem strony rumuńskiej, która jest bardzo zainteresowana bliską współpraca w zakresie dostaw polskich systemów obrony przeciwlotniczej krótkiego i bardzo krótkiego zasięgu.

Porozumienie podpisane przez prezesów spółek Grupy Bumar mających realizować projekt Tarczy Polski: Edwarda E. Nowaka, prezesa Bumar sp. z o.o., Ireneusza Żmidzińskiego z Bumar Elektronika (CNPEP Radwar, PIT SA, Dolam SA) oraz Waldemara Skoworna z Bumar Amunicja (Mesko SA, ZSP Pionki, Nitrochem SA, FPS Bolechowo SA) oraz przez prezesa rumuńskiej UTI Group Tiberiu URDARENAU i wiceprezesa UTI Group – Mihai Gradinaru, daje szansę przemysłom obronnym obu państw na zacieśnienie współpracy w obszarze zaawansowanych technologicznie systemów obronnych, będąc jednocześnie przykładem partnerstwa i współpracy zwiększającym potencjał obronny Unii Europejskiej i NATO.

Oprócz wspólnego rozwoju technologii i systemów w obszarach m.in. zaawansowanych technologicznie systemów dowodzenia, systemów bezpieczeństwa wewnętrznego czy współpracy w zakresie prac badawczo-rozwojowych w obszarze nowych technologii, zawarte porozumienie obejmuje także szereg działań poza militarnych oraz bliską współpracę na rynkach trzecich.

MP

 

World News 24h

piątek, 30 września 2016 17:11

Chinese smartphone maker OPPO has overtaken Apple for the first time to become the number two brand in India by sales value behind Samsung in August 2016. OPPO also clocked in a growth of 16 per cent in comparison to the previous month, Germany-based market research firm GFK said on Thursday.

więcej na: thenewsminute.com