Ford we współpracy z Google wdroży system Android do swoich pojazdów

| Gospodarka Aktualności

Ford Motor wykorzysta oferowane przez Google Alphabet oprogramowanie, sztuczną inteligencję i moc obliczeniową w chmurze, w celu opracowania nowych usług konsumenckich i zmodernizowania operacji wewnętrznych. W ramach sześcioletniej współpracy producent samochodów z siedzibą w Dearborn, w stanie Michigan, wdroży w 2023 roku system operacyjny Android do pojazdów marki Ford i Lincoln.

Ford we współpracy z Google wdroży system Android do swoich pojazdów

Ford będzie oferował klientom wbudowane aplikacje Google, w tym mapy i technologię przetwarzania głosu. Firma wdroży sztuczną inteligencję opracowaną przez Google, aby poprawić efektywność związaną z projektowaniem pojazdów, łańcuchem dostaw i operacjami produkcyjnymi.

Oba koncerny utworzą również grupę Team Upshift w celu zbadania wykorzystania danych do rozwoju nowej sprzedaży detalicznej, tworzenia nowych ofert własności i innych usług dla klientów Forda. Wiceprezes Forda ds. strategii David McClelland podczas konferencji powiedział, że dane klientów Forda nie będą przekazywane firmie Google ani jej reklamodawcom. Producent samochodów będzie nadal korzystał z innych dostawców usług w chmurze i współpracował z firmami technologicznymi, takimi jak Amazon.

Czy działalność Forda będzie przypominać Foxconna?

Kierownictwo niektórych sektorów motoryzacyjnych ma obawy związane z tym, że firmy tego typu mogą zostać zdegradowane do taniego montażu sprzętu, przypominającego usługi Foxconna, który zajmuje się m.in. produkcją iPhone'a. Wiceprezes Forda dementuje te przypuszczenia.

Partnerstwo Google-Ford jest odpowiedzą na rosnącą presję wywieraną na producentów samochodów, aby przyspieszyć rozwój oprogramowania i usług opartych o bazy danych, które mogą generować przychody lub redukować koszty. Ford, podobnie jak jego konkurencja, był świadkiem jak Tesla stała się zdecydowanie najcenniejszym producentem samochodów na świecie, po części dlatego, że inwestorzy postrzegają Teslę jako działającą z dużym wyprzedzeniem, jeśli chodzi o oprogramowanie i zarządzanie danymi, co jest szczególnie wymagane w pojazdach podłączonych do Internetu.

W zeszłym roku Amazon nawiązał współpracę z Toyotą, by pomóc w zarządzaniu danymi zbieranymi z globalnej floty samochodowej, natomiast Volkswagen w 2019 roku zawarł umowę z firmą Microsoft. Obejmowała ona współpracę w zakresie przetwarzania danych w chmurze, a dotyczyła działalności w Chinach i Stanach Zjednoczonych.

źródło: Reuters