wersja mobilna
Online: 623 Środa, 2017.01.18

Biznes

Europejski rynek PCB stabilny

wtorek, 06 października 2009 10:43

Europejski rynek PCB w 2008 r. skurczył się o 0,8% do 6,15 mld dolarów. Mimo że oznacza to tendencje spadkową, straty były mniejsze niż w przypadku pozostałych regionów. Dla porównania, rynek amerykański odnotował spadek o 5,6% kończąc rok z obrotami na poziomie 5,9 mld dolarów.

Zdaniem analityków, obecną sytuację producentów można scharakteryzować jako wysokie koszty działalności przy jednoczesnej presji klientów do niskich cen. Nie bez znaczenia jest wzrastający import z Azji, silnie wpływając na biznes europejskich i amerykańskich producentów. Kluczem do przetrwania i utrzymania pozycji na rynku jest większa integracja oferowanych rozwiązań. Szczególne nadzieje wiązane są z rynkiem motoryzacyjnym, które, mimo że przeżywa obecnie głęboki kryzys, uważany jest za głównego odbiorcę bardziej zaawansowanych płytek PCB

Obecnie, w nowopowstałych autach instaluje się do 60 do 100 płytek PCB, a liczba ta będzie się zwiększać w przyszłości wraz ze wzrostem wykorzystania bardziej zaawansowanych systemów elektronicznych. Przewidywalnie w ciągu najbliższych 10-20 lat wzrost zawartości PCB w samochodach znacząco się zwiększy z uwagi na systemy kontroli pracy silnika oraz przede wszystkim popularność aut elektrycznych i hybrydowych. Płytki przeznaczone do układów o wysokiej wydajności będą cieszyły się popularnością również ze względu na rozwój systemów pozyskiwania odnawialnej energii, jak urządzenia fotowoltaiczne.

 

World News 24h

środa, 18 stycznia 2017 19:55

Hon Hai Precision Industry Co. Chairman Terry Gou reportedly met with senior officials in China to assuage them over the firm's future in the country. Hon Hai had reportedly told U.S. President-elect Donald Trump it would create new jobs in the U.S. as part of a joint investment with the Japanese SoftBank Group. Gou had already said in December that he had "no intention" of moving Foxconn out of China and that it was still too early to say if the company would expand manufacturing presence in the U.S.

więcej na: www.chinapost.com.tw