wersja mobilna
Online: 719 Środa, 2017.10.18

Biznes

Europejski rynek PCB stabilny

wtorek, 06 października 2009 10:43

Europejski rynek PCB w 2008 r. skurczył się o 0,8% do 6,15 mld dolarów. Mimo że oznacza to tendencje spadkową, straty były mniejsze niż w przypadku pozostałych regionów. Dla porównania, rynek amerykański odnotował spadek o 5,6% kończąc rok z obrotami na poziomie 5,9 mld dolarów.

Zdaniem analityków, obecną sytuację producentów można scharakteryzować jako wysokie koszty działalności przy jednoczesnej presji klientów do niskich cen. Nie bez znaczenia jest wzrastający import z Azji, silnie wpływając na biznes europejskich i amerykańskich producentów. Kluczem do przetrwania i utrzymania pozycji na rynku jest większa integracja oferowanych rozwiązań. Szczególne nadzieje wiązane są z rynkiem motoryzacyjnym, które, mimo że przeżywa obecnie głęboki kryzys, uważany jest za głównego odbiorcę bardziej zaawansowanych płytek PCB

Obecnie, w nowopowstałych autach instaluje się do 60 do 100 płytek PCB, a liczba ta będzie się zwiększać w przyszłości wraz ze wzrostem wykorzystania bardziej zaawansowanych systemów elektronicznych. Przewidywalnie w ciągu najbliższych 10-20 lat wzrost zawartości PCB w samochodach znacząco się zwiększy z uwagi na systemy kontroli pracy silnika oraz przede wszystkim popularność aut elektrycznych i hybrydowych. Płytki przeznaczone do układów o wysokiej wydajności będą cieszyły się popularnością również ze względu na rozwój systemów pozyskiwania odnawialnej energii, jak urządzenia fotowoltaiczne.

 

World News 24h

środa, 18 października 2017 14:06

IBM shift to newer businesses such as cloud and security services helped it beat analysts’ quarterly revenue estimates, and the technology major hinted at sales growth after nearly six years of declines. Shares of the Dow component rose nearly 5.1 percent to $153.93 in extended trading on Tuesday. IBM has been focusing on cloud, cybersecurity and data analytics, or what the company calls its “strategic imperatives”, to counter a slowdown in its legacy hardware and software businesses. Revenue from these businesses climbed 11 percent to $8.8 billion in the third quarter ended Sept. 30, accounting for about 46 percent of the company’s total revenue.

więcej na: www.reuters.com