E Ink Holdings zwiększy moce produkcyjne

| Gospodarka Aktualności

Podczas konferencji inwestorów, która miała miejsce 19 sierpnia, CEO firmy E Ink Holdings - Johnson Lee - zapowiedział, że w związku z utrzymującym się dużym popytem na e-papier producent zwiększy moce wytwórcze w zakresie materiałów wykorzystywanych przy produkcji wyświetlaczy, głównie polimidu (PI) w postaci lakieru i rolek, poprzez dodanie czterech linii produkcyjnych. Zdaniem Johnsona Lee duży popyt na e-papier utrzyma się do 2022 roku.

E Ink Holdings zwiększy moce produkcyjne

Firma E Ink ma obecnie dwie działające linie produkcji e-papieru, a do końca 2021 r. zainstaluje pierwszą linię dodatkową, natomiast w 2022 - drugą. Jednak E Ink na razie nie zwiększy zdolności produkcyjnych modułów e-papieru, lecz zautomatyzuje te linie.

Wydatki kapitałowe E Ink w 2021 r. mają wzrosnąć, głównie na rozbudowę mocy produkcyjnych, z pierwotnie zakładanych 1,0-1,5 mld dolarów tajwańskich (35,7-53,6 mln dolarów) do 1,5-2,0 mld NT.

Fabryka modułów e-papieru w Yangzhou we wschodnich Chinach została dotknięta przez pandemię koronawirusa, ponieważ władze lokalne podjęły surowe środki w celu kontrolowania ruchu i mobilności ludzi, w wyniku czego produkcja w fabryce uległa znacznemu zmniejszeniu. Nie zrealizowano również wielu dostaw. Prawdopodobnie znajdzie to odzwierciedlenie w skonsolidowanych przychodach z sierpnia. Gdy lokalne władze zniosą obostrzenia, E Ink zamierza zwiększyć produkcję i zrealizować odroczone dostawy w okresie wrzesień-grudzień 2021 r.

Za pierwsze półrocze 2021 r. E Ink odnotował skonsolidowane przychody w wysokości 8,486 mld dolarów tajwańskich, marżę brutto 45,60%, zysk operacyjny 1,286 mld NT, zysk netto 2,559 mld NT, przy czym skonsolidowane przychody, zysk operacyjny i zysk netto osiągnęły najwyższe poziomy półroczne od 2012 roku.

E Ink odnotował skonsolidowane przychody w wysokości 1,664 mld dolarów tajwańskich za lipiec, co oznacza wzrost o 20,20% w skali miesiąca i o 18,87% w skali roku, a przychody w wysokości 10,151 mld NT w okresie styczeń-lipiec, co oznacza wzrost o 26,04% w skali roku.

źródło: DigiTimes

Zobacz również