wersja mobilna
Online: 517 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

SMIC zaproponował TI zarządzanie chińską fabryką

wtorek, 27 kwietnia 2010 08:10

SMIC planuje zakończyć umowę o zarządzaniu 200mm państwową fabryką półprzewodników w Chengdu, poinformował Reuters. Chiński kontraktowy producent półprzewodników odbył ostatnio rozmowy z Texas Instruments na temat przejęcia zarządzania zakładem w Chengdu.

200mm fabryka została wybudowana i uruchomiona przez SMIC, a następnie jedynie zarządzana przez firmę przy wsparciu inwestorów.

 

Producent kontraktowy posiada szereg fabryk półprzewodników, m.in. w Pekinie i Szanghaju. Zgodnie z umową z samorządami i administracją państwową sprzed kilku lat SMIC zgodził się budować, a następnie zarządzać fabrykami krzemu w ramach strategii rozwoju regionalnego zakładającej produkcję półprzewodników na dużą skalę.

Tak powstała również 300mm fabryka w Wuhan Hubei w środkowych Chinach, oraz zaplanowano budowę kolejnych zakładów 300mm i 200mm w Shenzhen. Ten model zarządzania był wprowadzony przez założyciela i prezesa SMIC, Richarda Chana, który jednak w listopadzie 2009 r. odszedł ze stanowiska.

W ostatnim kwartale 2009 r. SMIC przyniósł 482 mln dol. strat netto przy obrotach w wysokości 333,1 mln dol., a jego przychody w stosunku rocznym skurczyły się o 21%. Zmiana operatora fabryki ma być konsekwencją kiepskich wyników finansowych firmy, a zarazem częścią nowej strategii przyjętej w celu przywrócenia rentowności.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com