wersja mobilna
Online: 700 Sobota, 2017.04.29

Biznes

10 największych odbiorców półprzewodników

wtorek, 10 maja 2011 07:36

Pierwsza dziesiątka największych odbiorców półprzewodników zapłaciła za nie łącznie w roku 2010 r., według Gartnera, 104 mld dol. Wśród nich znalazły się tylko najbardziej znane marki. Firmy te wytworzyły popyt równy jednej trzeciej całkowitych obrotów dostawców półprzewodników. Oznacza to roczny wzrost o 33,7%, poinformował Gartner.

Tabela 1. Obroty 10 największych na świecie odbiorców półprzewodników według Gartnera (w mln dol.)

Motorem wzrostu rynku w 2010 r. były przenośnie komputery PC, smartfony i telewizory LCD. Dzięki ożywieniu na rynku mobilnych pecetów wymiernie wzrósł popyt takich firm jak HP, Apple, Dell i Lenovo. Z kolei Samsung, Sony, Toshiba i Panasonic skorzystali na wzroście sprzedaży płaskich telewizorów, odpowiednio zwiększając swoje zamówienia. Samsung dodatkowo powiększył udział w ryku smartfonów zdecydowanie bardziej niż Nokia.

Jedną z najbardziej konkurencyjnych firm na rynku zarówno elektroniki, jak i IT okazało się Apple. Apple dostarcza na rynek sprzęt, oprogramowanie oraz usługi w zakresie pecetów, smartfonów, przenośnych odtwarzaczy multimediów i tabletów, a produkcję zleca dostawcom usług EMS. Wśród 10 największych odbiorców cztery firmy to producenci kontraktowi (OEM i EMS). W dalszym ciągu trwa proces przenoszenia produkcji od wytwórców renomowanych do kontraktowych i wciąż rośnie ilość półprzewodników zamawianych przez tych ostatnich.

Z punktu widzenia geograficznych rynków docelowych, największe okazje do dobrej sprzedaży układów istnieją obecnie na rynkach Azji i Pacyfiku, a szczególnie w Chinach, poinformował Gartner. Według agencji sukces łatwiej będzie osiągnąć dostawcom z rozwiniętą siecią dystrybucyjną w tym regionie, ze względu na to, że coraz więcej projektów półprzewodników (tzw. design-win) znajduje nabywców właśnie w krajach Azji/Pacyfiku.

Marcin Tronowicz

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 29 kwietnia 2017 16:01

To say that the launch of the BlackBerry KEYone has been protracted would be an understatement. BlackBerry and TCL teased the high-profile phone in January, dished out proper details in February, and has left people wondering about a specific US release date ever since. At last, you can relax: BlackBerry and TCL have revealed that the keyboard-equipped Android phone will reach both the US and Canada on May 31st. Americans will be limited to buying the $549 unlocked CDMA or GSM versions at first, but take heart - there will be carrier deals, including a Sprint launch sometime in the summer.

więcej na: www.engadget.com