wersja mobilna
Online: 418 Środa, 2016.09.28

Biznes

10 największych odbiorców półprzewodników

wtorek, 10 maja 2011 07:36

Pierwsza dziesiątka największych odbiorców półprzewodników zapłaciła za nie łącznie w roku 2010 r., według Gartnera, 104 mld dol. Wśród nich znalazły się tylko najbardziej znane marki. Firmy te wytworzyły popyt równy jednej trzeciej całkowitych obrotów dostawców półprzewodników. Oznacza to roczny wzrost o 33,7%, poinformował Gartner.

Tabela 1. Obroty 10 największych na świecie odbiorców półprzewodników według Gartnera (w mln dol.)

Motorem wzrostu rynku w 2010 r. były przenośnie komputery PC, smartfony i telewizory LCD. Dzięki ożywieniu na rynku mobilnych pecetów wymiernie wzrósł popyt takich firm jak HP, Apple, Dell i Lenovo. Z kolei Samsung, Sony, Toshiba i Panasonic skorzystali na wzroście sprzedaży płaskich telewizorów, odpowiednio zwiększając swoje zamówienia. Samsung dodatkowo powiększył udział w ryku smartfonów zdecydowanie bardziej niż Nokia.

Jedną z najbardziej konkurencyjnych firm na rynku zarówno elektroniki, jak i IT okazało się Apple. Apple dostarcza na rynek sprzęt, oprogramowanie oraz usługi w zakresie pecetów, smartfonów, przenośnych odtwarzaczy multimediów i tabletów, a produkcję zleca dostawcom usług EMS. Wśród 10 największych odbiorców cztery firmy to producenci kontraktowi (OEM i EMS). W dalszym ciągu trwa proces przenoszenia produkcji od wytwórców renomowanych do kontraktowych i wciąż rośnie ilość półprzewodników zamawianych przez tych ostatnich.

Z punktu widzenia geograficznych rynków docelowych, największe okazje do dobrej sprzedaży układów istnieją obecnie na rynkach Azji i Pacyfiku, a szczególnie w Chinach, poinformował Gartner. Według agencji sukces łatwiej będzie osiągnąć dostawcom z rozwiniętą siecią dystrybucyjną w tym regionie, ze względu na to, że coraz więcej projektów półprzewodników (tzw. design-win) znajduje nabywców właśnie w krajach Azji/Pacyfiku.

Marcin Tronowicz

 

World News 24h

wtorek, 27 września 2016 19:55

Lenovo confirmed it would make around 1,100 people, or less than 2 percent of its approximately 55,000 employees globally, redundant. The cuts mostly impact employees in Lenovo's Motorola Mobility smartphone division. In a statement, Lenovo said the current round of layoffs is part of "the ongoing strategic integration between Lenovo and its Motorola smartphone business" as the company "streamlines its product portfolio to best compete in the global smartphone market".

więcej na: www.zdnet.com