wersja mobilna
Online: 579 Sobota, 2017.07.22

Biznes

Zelmer planuje zwiększyć przychody z eksportu

wtorek, 20 września 2011 10:45

Producent AGD Zelmer, który otworzył w czwartek nową fabrykę o mocy 2,6 mln sztuk sprzętu rocznie, zapowiada zwiększenie udziału eksportu w przychodów powyżej 50 proc. - poinformował prezes Zelmera Janusz Płocica.

"Chociaż Europa Zachodnia znajduje się obecnie w stagnacji, oczekujemy, że wzrost popytu w Polsce, Rosji i na Ukrainie i Polsce będzie się utrzymywać. Chcemy umacniać naszą pozycję na Wschodzie i utrzymać pozycję lidera w Polsce. W ostatnich miesiącach staliśmy się marką numer dwa na Ukrainie, startujemy tam teraz z kampanią reklamową, by umocnić naszą pozycję. W kilkuletniej perspektywie naszym celem jest pozycja lidera na tamtejszym rynku, chcemy też być w czołówce silnych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział Płocica.

"W przyszłym roku eksport będzie stanowił ponad 50 proc. przychodów grupy Zelmer" - dodał.

Po pierwszym półroczu udział eksportu w całości przychodów Zelmera sięga 50 proc.

W czwartek Zelmer otworzył w specjalnej strefie ekonomicznej pod Rzeszowem nową fabrykę drobnego sprzętu AGD, w której produkować będzie zarówno pod marka własną, jak i na zlecenie innych firm. Osiągnięcie pełnych mocy produkcyjnych planowane jest do końca września. Zelmer ma produkować w tej fabryce średnio 2,6 mln sztuk sprzętu rocznie. Fabryka zatrudnia 1300 osób.

Pierwszy kontrakt na produkcję sprzętu pod obcą marką Zelmer podpisał przed kilkoma tygodniami. Obejmuje on produkcję ekspresów do kawy. Spółka zapowiada podpisywanie kolejnych kontraktów.

"Rozmawiamy ze wszystkimi globalnymi koncernami" - powiedział Płocica.

MP

źródło:PAP

 

World News 24h

sobota, 22 lipca 2017 12:00

Wearable players originally had high expectations about emerging IT applications, but several have started changing their strategies as most are seeing weak sales from the product line. Wearable brand vendor Jawbone has recently begun a liquidation process as its sales saw trouble picking up, and may completely phase out of the market eventually. Intel also aggressively planned its wearable product business previously, but the CPU giant has already shifted its focus and has not given any major updates for a while.

więcej na: www.digitimes.com