wersja mobilna
Online: 414 Wtorek, 2017.04.25

Biznes

Pierwszy polski autobus elektryczny

piątek, 23 września 2011 09:41

Już niedługo na ulice polskich miast wyjedzie pierwszy autobus z napędem elektrycznym. Niezwykle cichy, nie emituje spalin, wyróżnia się nowoczesnym designem i pozwala na przejechanie do 100km na pojedynczym ładowaniu - tak w największym skrócie można opisać autobus Solaris z napędem elektrycznym.

Sercem układu napędowego Solarisa Urbino electric jest cztero-polowy asynchroniczny silnik trakcyjny dostarczony przez firmę Vossloh Kiepe o mocy 120kW.

Energia do napędzania silnika trakcyjnego zgromadzona jest w dwóch bateriach o wadze 700 kg każda, które można naładować w ciągu zaledwie 4 godzin.

To właśnie masa była autobusu była największym problem, z jakim musieli poradzić sobie konstruktorzy. Jej redukcja była niezbędna, aby można było zainstalować parę komplet litowych baterii ważących razem prawie 1,5 tony. Udało się to zastępując części poszycia bocznego nowego Solarisa panelami z włókna węglowego, które będąc niezwykle lekkie zapewniają jednocześnie dużą wytrzymałość.

Autobus wyposażono w energooszczędne źródła światła typu LED. Dotyczy to zarówno oświetlenia wewnętrznego jak i zewnętrznego. Kierowca Solarisa Urbino electric ma do dyspozycji kabinę wyposażoną w pulpit dotykowy, który oprócz podstawowych parametrów na ekranach LCD informuje o stanie pracy układu elektrycznego, jak również o poziomie naładowania baterii.Poprzez dotykowe ekrany kierowca możemy sterować parametrami ogrzewania czy też uruchomić radio.

MP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 24 kwietnia 2017 20:02

If Intel thought that it could coast along when it comes to processor development and its release schedules, AMD’s Ryzen processors have been a rather jolting wakeup call. While not able to topple Intel’s seventh-generation Kaby Lake Core processors in every single benchmark, the Ryzen 7 family in particular provides blistering multi-core performance at extremely attractive price points. Intel has been able to charge premium prices for years because quite frankly, AMD didn’t put up much of a fight for the performance crown.

więcej na: hothardware.com