wersja mobilna
Online: 496 Niedziela, 2016.12.11

Biznes

420 mln zł na innowacje i dla nowych firm do podziału w ramach programu BRIdge VC

środa, 21 sierpnia 2013 11:02

420 milionów zł trafi do innowacyjnych przedsiębiorstw, start-upów oraz zdolnych naukowców w ramach inicjatywy BRIdge VC. Jest to program wsparcia wprowadzania nowych technologii w świat biznesu, opracowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Innowacyjny program Bridge VC został stworzony w oparciu o doświadczenia ze Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej i Izraela. W tych krajach taki model współdziałania inwestorów prywatnych i publicznych odniósł sukces.

W ramach programu BRIdge VC to fundusze inwestycyjne, a nie instytucje publiczne, będą wyszukiwać innowacyjnych projektów oraz perspektywicznych start-upów. Takie rozwiązanie sprawi, że proces inwestycyjny będzie przebiegał sprawniej oraz będzie bardziej zbliżony do warunków rynkowych. To w dalszej perspektywie może przełożyć się na większą skuteczność i zyski.

Spośród 30 potencjalnych partnerów NCBR wybrało cztery fundusze, które będą selekcjonować przedsięwzięcia we wczesnym stadium rozwoju. Z Polski - Adiuvo i Investin, z zagranicy - Bran Investments (Stany Zjednoczone) oraz Pitango (Izrael). Na szczególną uwagę zasługuje ten ostatni. Izraelski fundusz ma w swoim portfolio inwestycje warte 1,4 mld dol. i od czasu powstania sfinansował ponad 120 początkujących firm. Część z nich jest obecnie notowana na amerykańskiej giełdzie Nasdaq, która jest platformą notowania i finansowania firm technologicznych.

Według Andrzeja Zająca z firmy doradczej Midven w Izraelu w 2011 r. fundusze VC zainwestowały 1,16 mld dol. w 391 przedsiębiorstw. W tym czasie w Polsce - zaledwie 27 mln dol. w 26 firm. Dobrze, że państwo nie ignoruje tego wyzwania i instytucje typu PARP, KFK czy NCBR starają się coś zmienić w tym zakresie, podsumował Zając.

źródło: WNP

 

World News 24h

niedziela, 11 grudnia 2016 10:09

Rumors for Samsung’s upcoming flagship, the Galaxy S8, which could make or further break the company’s rather tarnished brand image have already started pouring in. And the trend started by Apple with the iPhone lineup - removal of the 3.5mm headphone jack - earlier this year, is now expected to be picked up and driven further by the Korean giant.

więcej na: technews.co

Produkty