wersja mobilna
Online: 879 Sobota, 2017.07.22

Biznes

420 mln zł na innowacje i dla nowych firm do podziału w ramach programu BRIdge VC

środa, 21 sierpnia 2013 11:02

420 milionów zł trafi do innowacyjnych przedsiębiorstw, start-upów oraz zdolnych naukowców w ramach inicjatywy BRIdge VC. Jest to program wsparcia wprowadzania nowych technologii w świat biznesu, opracowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Innowacyjny program Bridge VC został stworzony w oparciu o doświadczenia ze Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej i Izraela. W tych krajach taki model współdziałania inwestorów prywatnych i publicznych odniósł sukces.

W ramach programu BRIdge VC to fundusze inwestycyjne, a nie instytucje publiczne, będą wyszukiwać innowacyjnych projektów oraz perspektywicznych start-upów. Takie rozwiązanie sprawi, że proces inwestycyjny będzie przebiegał sprawniej oraz będzie bardziej zbliżony do warunków rynkowych. To w dalszej perspektywie może przełożyć się na większą skuteczność i zyski.

Spośród 30 potencjalnych partnerów NCBR wybrało cztery fundusze, które będą selekcjonować przedsięwzięcia we wczesnym stadium rozwoju. Z Polski - Adiuvo i Investin, z zagranicy - Bran Investments (Stany Zjednoczone) oraz Pitango (Izrael). Na szczególną uwagę zasługuje ten ostatni. Izraelski fundusz ma w swoim portfolio inwestycje warte 1,4 mld dol. i od czasu powstania sfinansował ponad 120 początkujących firm. Część z nich jest obecnie notowana na amerykańskiej giełdzie Nasdaq, która jest platformą notowania i finansowania firm technologicznych.

Według Andrzeja Zająca z firmy doradczej Midven w Izraelu w 2011 r. fundusze VC zainwestowały 1,16 mld dol. w 391 przedsiębiorstw. W tym czasie w Polsce - zaledwie 27 mln dol. w 26 firm. Dobrze, że państwo nie ignoruje tego wyzwania i instytucje typu PARP, KFK czy NCBR starają się coś zmienić w tym zakresie, podsumował Zając.

źródło: WNP

 

World News 24h

sobota, 22 lipca 2017 12:00

Wearable players originally had high expectations about emerging IT applications, but several have started changing their strategies as most are seeing weak sales from the product line. Wearable brand vendor Jawbone has recently begun a liquidation process as its sales saw trouble picking up, and may completely phase out of the market eventually. Intel also aggressively planned its wearable product business previously, but the CPU giant has already shifted its focus and has not given any major updates for a while.

więcej na: www.digitimes.com