wersja mobilna
Online: 504 Sobota, 2017.04.29

Biznes

W konsekwencji kolejnej fuzji, w Chinach powstaje duży gracz fablesowy

wtorek, 10 grudnia 2013 07:43

Dokonany przez firmę Tsinghua listopadowy zakup przedsiębiorstwa typu fabless - RDA Microelectronics - produkującego układy radiowe, oraz ogłoszone przez nią w lipcu 2013 r. przejęcie fablesowego Spreadtrum, dostawcy układów baseband TD-SCDMA, może zaowocować konsolidacją chińskiego rynku elektronicznego. Zmienić się może sytuacja branży fabless w Chinach, gdzie liczne małe i średnie firmy walczą o niewielkie marże na krajowym rynku półprzewodników do smartfonów.

Za Spreadtrum, dostawcę układów w standardach 2G, 3G i 4G do niskobudżetowych smartfonów przeznaczonych na rynki w Azji, firma Tsinghua zgodziła się zapłacić łącznie 1,78 mld dolarów. Obie transakcje są bardzo logiczne, ponieważ przejmowane firmy dotąd ze sobą rywalizowały, a na rynkach smartfonów wysokiej klasy musiały stawiać czoła potężnemu MediaTekowi.

Wzmocniona przejęciami Tsinghua stanie się potencjalnym konkurentem MediaTeka i innych firm lokalnych, i ma szansę rywalizować nawet z Qualcommem. Według obserwatorów rynku obie transakcje mogą świadczyć o chęci wzmocnienia przez chiński rząd rodzimej branży elektronicznej. Z drugiej strony powstanie silnego gracza nie ułatwi życia innym chińskim dostawcom, takim jak Rockchip czy Allwinner.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 29 kwietnia 2017 08:06

Fiat Chrysler Automobiles may seek more supplier partners to help it develop and build self-driving vehicles, Chief Executive Officer Sergio Marchionne said. The Jeep and Ram brands are strong enough to exist as standalone entities outside FCA, Marchionne also said on a conference call with analysts after the company reported record first-quarter results. But he did not elaborate on whether there were any plans for a spin-off of either, like with Ferrari. The automaker reported an 11 percent jump in first-quarter operating profit, boosted by strong sales in North America, its most profitable market.

więcej na: www.reuters.com