wersja mobilna
Online: 807 Sobota, 2017.03.25

Biznes

Chiński producent telefonów Xiaomi wyceniony na 45 mld dolarów

poniedziałek, 05 stycznia 2015 08:03

Jak poinformował założyciel i prezes firmy Xiaomi - szybko rozwijającego się chińskiego producenta smartfonów - w najnowszej rundzie pozyskiwania funduszy przedsiębiorstwo zebrało kwotę 1,1 mld dolarów. W chińskim serwisie Weibo, odpowiedniku Twittera, prezes Lei Jun napisał, że Xiaomi wyceniane jest obecnie na 45 mld dolarów. Oznacza to, że producent, który latem objął pozycję lidera na największym na świecie chińskim rynku smartfonów, jest wart znacznie więcej niż technologiczni potentaci z sektora AGD, tacy jak Sony czy Nokia, i że zbliżył się bardzo do aktualnej wartości rynkowej Yahoo.

Firma Xiaomi założona w 2010 r. wyprzedziła w Chinach zarówno Samsunga, jak i Apple'a, oferując niedrogie telefony wysokiej jakości i prowadząc pomysłowe kampanie marketingowe online skierowane do rosnących szeregów młodych i zamożnych konsumentów. Zdaniem firmy badawczej IDC w 2015 r. w Chinach sprzedane zostanie około 500 mln smartfonów, czyli ponad trzy razy tyle, ile będzie sprzedane w Stanach Zjednoczonych.

W ostatniej rundzie pozyskiwania funduszy Xiaomi zostało wsparte kapitałem pochodzącym m.in. z All-Stars Investment - funduszu inwestycyjnego prowadzonego przez Richarda Ji, byłego analityka firmy Morgan Stanley. Pozostali inwestorzy to: GIC - korporacja inwestycyjna z Singapuru, DST Global - fundusz prowadzony przez rosyjskiego miliardera Jurija Milnera inwestującego także w Facebooka, Hopu Investment Management - jedna z największych chińskich grup private equity, a także Yunfeng Capital - inna chińska firma private equity założona przez Jacka Ma, twórcę grupy Alibaba, chińskiego giganta e-commerce.

Xiaomi, będąc firmą prywatną, nie ujawnia wyników finansowych. Poprzednie rundy zbierania funduszy przyniosły wyceny spółki na około 4 mld dolarów w czerwcu 2012 r. i 10 mld dolarów w lecie roku 2013.

źródło: New York Times

 

World News 24h

sobota, 25 marca 2017 16:01

Toshiba aims to breathe new life into its strategy for South Africa, with a focus on the business computing market through the development of business to business PC devices and solutions. Toshiba said that it will concentrate its efforts on the government, higher education and wider public sector in South Africa. “With over 30 years heritage in the business device market, solving business challenges and driving efficiencies is in our DNA. We have been present in the South African market for several years providing advanced technological solutions through our PC offerings,” said Ronald Ravel.

więcej na: businesstech.co.za