wersja mobilna
Online: 850 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Na świecie wydaje się coraz więcej na IT

czwartek, 05 lutego 2015 11:21

Według najnowszych danych firmy Gartner globalne wydatki na IT w 2014 r. wyniosły 3,74 bln dolarów, co oznacza wzrost o 1,9% w stosunku do roku poprzedniego. W 2015 r. wydatki te osiągnąć mają wartość 3,83 biliona dolarów, czyli roczny wzrost wyniesie 2,4%. Najszybciej - o około 5,5% - rosnąć ma rynek oprogramowania, gdzie światowe wydatki sięgną 335 mld dolarów. Zdaniem analityków wielkość przeznaczanych na IT środków wynika głównie z coraz silniejszej konkurencji między dostawcami produktów informatycznych i usług.

Priorytetem firm nadal pozostaje informatyzacja i zwiększanie efektywności dzięki wykorzystaniu oprogramowania CRM, ERP oraz usług dostępnych w chmurze. Szybkość wzrostu na rynku oprogramowania zależna będzie od oferty producentów, którzy muszą reagować na zwiększające się zapotrzebowanie na programy coraz bardziej spersonalizowane.

Nowoczesne rozwiązania IT są szczególnie pożądane przez instytucje finansowe. Banki starają się nadążać za oczekiwaniami klientów, którzy w miejsce rozwiązań tradycyjnych wybierają bankowość mobilną. Przewidywany przez World Payments Report wzrost płatności mobilnych w 2015 r. ma przekroczyć 60%. Oprócz rynku oprogramowania wzrośnie również segment urządzeń. Prognozuje się, że wydatki na sprzęt osiągną w 2015 r. 732 mld dolarów.

źródło: WNP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com