wersja mobilna
Online: 452 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Gdyńska spółka zaprezentowała Innowacyjny tłumik mikrofalowy

poniedziałek, 23 marca 2015 07:55

Spółka TeleMobile, działająca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, stworzyła urządzenie o nazwie mobilny tłumik mikrofalowy - RFswitchATT.mobile - pozwalający na dokładne testowanie zasięgu i jakości sieci bezprzewodowych we wszystkich systemach i terminalach. Rozwiązanie zostało zaprezentowane podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Urządzenie jest produktem niszowym, który może być wykorzystany do pomiarów i symulacji, dzięki którym można optymalizować daną sieć radiową oraz polepszać jakość i dostępność usług radiowych.

Obecnie pomiary tego typu są sterowane ręcznie i wymagają obsługi manualnej np. przy ustawieniu wartości tłumienia, a także dłużej trwają i są obarczone błędami. Tłumik mikrofalowy podłączony odpowiednio w tor antenowy pomiędzy anteną odbiorczą a urządzeniem do zapisu sygnału, pozwala na pomiar jakości sygnału i dostępności usług telefonii bezprzewodowej (komórkowej). Na podstawie wyników symulacji tłumienia toru radiowego można podejmować decyzje optymalizujące daną sieć radiową. Na podstawie danych z tłumika można np. zdecydować o wzmocnieniu jakiegoś sygnału, zmianie częstotliwości czy reorientacji anten.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com