wersja mobilna
Online: 490 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

IBM obniżył, Cisco i Lenovo zwiększyli sprzedaż serwerów w 2014 r.

poniedziałek, 20 kwietnia 2015 07:53

Sprzedaż serwerów IBM i HP zmalała, a Cisco i Lenovo wzrosła w 2014 r., wynika z raportu firmy analitycznej Gartner. Dostawy serwerów Lenovo w sztukach wzrosły o 112,3% - aż o tyle dzięki przejęciu przez Chińczyków pod koniec września ubiegłego roku oddziału serwerów typu x86 IBM za 2,3 mld dolarów. Lenovo nie weszło jednak do pierwszej piątki największych dostawców serwerów w 2014 r., ponieważ jego dostawy nie obejmują lukratywnego rynku wysokiej klasy serwerów RISC/Itanium, podsumowała agencja. Według analityków nawet bez odjęcia biznesu x86 obroty IBM na rynku serwerów w IV kw. spadłyby o 14% w ujęciu rocznym.

Sprzedaż wszystkich typów serwerów przez IBM w 2014 r. była o 27% niższa, a dostawy w sztukach zmalały o 38% w skali roku. IBM wiąże nadzieje na poprawę sprzedaży z serwerem następnej generacji z13, wprowadzonym na rynek w styczniu bieżącego roku.

Najwięksi dostawcy serwerów według wielkości obrotów w 2014 r. (w mln dolarów, źródło: Gartner)
Firma
Obroty w 2014 r. Udział w rynku w 2014 r. Udział w rynku w 2013 r. Wzrost obrotów
Dostawcy razem 50 586 100% 100% 0,8%
HP 13 349 26,4% 26,5% 0,4%
IBM 9 201 18,2% 25,1% -27,1%
Dell 8 856 17,5% 16,8% 5,3%
Cisco 2 900 5,7% 4,5% 29,8%
Oracle 2 353 4,7% 4,6% 1%
Inni 13 925 27,5% 22,6% 23%
 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com