wersja mobilna
Online: 668 Środa, 2017.05.24

Biznes

Mikrokontrolery coraz tańsze - dostawy idą szybko w górę

poniedziałek, 21 września 2015 11:29

Powszechne wykorzystanie kart elektronicznych, wbudowanych czujników oraz rozrastająca się sieć Internetu rzeczy nakręcają dostawy niedrogich 32-bitowych układów MCU, informował IC Insights pod koniec sierpnia. Znaczne tempo spadku cen sprawia, że mimo ogromnego wzrostu produkcji wielkość obrotów na rynku mikrokontrolerów rośnie tylko nieznacznie. Dane za pierwsze półrocze pozwalają prognozować, że dostawy układów MCU w 2015 r. wzrosną o 33%, do 25,4 mld sztuk. Wzrost wartości sprzedaży tych układów w bieżącym roku ma wynieść jedynie 4%, dzięki czemu wartość rynku ma się powiększyć do 16,6 mld dolarów.

Poza kartami mikrochipowymi znajdują one zastosowanie w aplikacjach 32-bitowych, z których wiele trafia na rynek urządzeń zaliczanych do Internetu rzeczy.

Prognoza dostaw mikrokontrolerów na świecie, źródło IC Insights

Do szybko rosnących zastosowań układów MCU w roku ubiegłym należały rozmaite karty plastikowe. Są one stosowane jako zabezpieczenia w bankowości elektronicznej i karty kredytowe, okresowe bilety transportu publicznego, dowody tożsamości jak np. elektroniczne paszporty, dokumenty medyczne, czy różnorodne zastosowania związane z wszelkiego typu zabezpieczeniami. Dostawy mikrokontrolerów do samych kart plastikowych wzrosły w 2014 r. o 26%. W bieżącym roku IC Insights przewiduje wzrost ich dostaw na świecie aż o 41%, do 12,9 mld sztuk.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com