wersja mobilna
Online: 872 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Samsung, TSMC i Micron największymi na świecie producentami krzemu

poniedziałek, 15 lutego 2016 12:53

W opracowanym przez IC Insights raporcie na temat zdolności do produkcji płytek krzemowych przez dostawców półprzewodników firma analityczna wzięła pod uwagę takie wskaźniki jak rozmiar wytwarzanych płytek, proces technologiczny, region i typ produktów. Wśród 10 największych wytwórców płytek krzemowych w 2015 r. są cztery firmy z USA, po dwie z Korei Południowej i Tajwanu oraz jedna z Europy i Japonii.

Pod koniec ubiegłego roku największą zdolność wytwórczą płytek miał Samsung. Firma jest w stanie wytwarzać 1,5 mln płytek równorzędnych płytkom 200-milimetrowym miesięcznie, co stanowi 15,5% globalnych mocy produkcyjnych. Lwia część zdolności produkcyjnej Samsunga przypada na wytwarzanie układów pamięci DRAM i flash, w tym flash 3D. Drugim największym wytwórcą płytek krzemowych był TSMC, producentów półprzewodników typu pure-play. Miesięczna zdolność wytwórcza tajwańskiej firmy to 1,9 mln płytek miesięcznie, co przekłada się na 11,6% produkcji światowej.

W ostatnich latach znacznie powiększył moce wytwórcze Micron, głównie w drodze przejęć linii produkcyjnych innych podmiotów, w tym Elpidy, Rexchipa, Inotery i IMFT. Jeszcze w 2012 r. firma była szóstym co do wielkości producentem płytek, obecnie zajmuje miejsce tuż za TSMC. Za Micronem pod koniec 2015 r. uplasowała się Toshiba, z miesięczną zdolnością produkcyjną 1,3 mln płytek krzemowych. W pierwszej dziesiątce firm o największej zainstalowanej mocy wytwarzania półprzewodników znalazły się też Intel, TI i Microelectronics.

Najwięksi wytwórcy płytek krzemowych w 2015 r., źródło: IC Insights (płytki równoważne płytkom krzemowym 200 mm, zdolność liczona w milionach płytek miesięcznie)
Miejsce w 2015 r. Firma Zdolność produkcyjna w grudniu 2015 r. Zmiana roczna Udział w rynku światowym
1 Samsung 2,53 8% 15,5%
2 TSMC 1,89

14%

11,6%
3 Micron 1,60 4% 9,8%
4 Toshiba/SanDisk 1,34 5% 8,2%
5 SK Hynix 1,32 13% 8,1%
6 GlobalFoundries 0,76 8% 4,7%
7 Intel 0,71 -1% 4,4%
8 UMC 0,56 7% 3,4%
9 TI 0,55 6% 3,4%
10 STMicro 0,46 -6% 2,8%
Razem 16,35 6% 72%
 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com