wersja mobilna
Online: 756 Wtorek, 2017.06.27

Biznes

Produkcja w Chinach zdaniem analityków na zbyt niskim poziomie

wtorek, 26 maja 2009 01:00

Według raportu sporządzonego przez The Information Network, głównymi problemami branży półprzewodników w Chinach są recesja oraz znaczące niedofinansowanie. Spadek produkcji w tym kraju kontrastuje ze wzrostem konsumpcji półprzewodników na lokalnym rynku, o 6,8% jaki odnotowano w ubiegłym roku. Przez ostatnie 5 lat na rozwój bazy produkcyjnej przeznaczono zaledwie 7 mld dolarów, wystarczająco żeby zbudować dwie fabryki operujące na płytkach w wymiarze 300mm. Szacuje się, że całkowita produkcja półprzewodników w Chinach w 2008 r. stanowiła jedynie 24,3% zapotrzebowania tego kraju. Dodatkowo, wyprodukowano w tym okresie o 0,4% mniej układów scalonych przeznaczonych na krajowy rynek.

Spadek koniunktury oraz niewystarczające wsparcie ze strony państwa prowadzi do przeobrażeń branży. Dodatkowo, nastawione głównie na produkcje chińskie firmy odczuwają presje ze strony silnych konkurentów zza granicy, m.in. z Tajwanu. Zdaniem ekspertów The Information Network, przyspieszy to konsolidację. Przewiduje się, że Hua Hong NEC Electronics w najbliższej przyszłości przejmie Grace Semiconductor.

Rys. 1. Stosunek produkcji układów scalonych do konsumpcji w Chinach w kolejnych latach w ujęciu procentowym. Źródło: The Information Network
Rys. 1. Stosunek produkcji układów scalonych do konsumpcji w Chinach w kolejnych latach w ujęciu procentowym. Źródło: The Information Network

Dobrym znakiem są działania stymulacyjne rządu, m.in. w ramach projektów mających na celu zwiększenie dostępności sprzętu elektronicznego w bardziej zacofanych rejonach kraju. Szacuje się, że rząd przeznaczy tym samym ok. 25 mld dolarów na rozbudowę bazy produkcyjnej półprzewodników, z czego 5 mld trafi do spółki joint venture pomiędzy japońska Elpidą a Suzhou Venture Group, natomiast kolejne 5 mld do Sino-chip.
(JD)

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

wtorek, 27 czerwca 2017 14:09

Ericsson has ditched its goal of winning more clients beyond the telecoms industry to refocus on selling networks to mobile phone companies in a move to cut costs and halt a dramatic fall in its share price. The Swedish firm's clients in its core business include Vodafone and Verizon but profits have plunged due to competition from Nokia and China's Huawei and as telecoms companies make savings. Its shares have fallen 30 percent in two years. Ericsson said in 2014 it would diversify so that by 2020 up to 25 percent of revenue would come from industries beyond telecoms, such as media, utilities and transport, from an estimated 10 percent in 2013.

więcej na: www.reuters.com