wersja mobilna
Online: 585 Poniedziałek, 2017.01.16

Biznes

Sharp rozpoczyna produkcje LCD nowej generacji

czwartek, 23 kwietnia 2009 07:31

 Z powodu dużego zapotrzebowania na panele LCD o wysokiej jakości, szczególnie ze strony rynków wschodzących jak Chiny, ale również w Europie, Sharp zapowiedział przyspieszenie rozpoczęcia produkcji LCD w pierwszej fabryce dziesiątej generacji w Sakai w Japonii.

Placówka ta rozpocznie pracę w październiku, czyli o pięć miesięcy wcześniej niż wcześniej zakładano. Jest to pierwsza fabryka LCD dziesiątej generacji, będąca w stanie produkować panele o powierzchni 8,7 metrów kw. (2,88 m x 3,13 m), czyli o 60% większej niż w przypadku dotychczas wykorzystywanych przez Sharp linii ósmej generacji.


Tak duże panele znajdą zastosowanie m.in. w wyświetlaczach o przekątnej ekranu 60 lub 50 cali. Zdaniem iSuppli, światowe zapotrzebowanie na panele oraz komponenty wykorzystywane w wyświetlaczach zewnętrznych, jak elektroniczne billboardy czy systemy zarządzania ruchem ulicznym, wzrośnie trzykrotnie w przeciągu najbliższych 4 lat do ponad 20 mln sztuk. Rozpoczęcie produkcji LCD w Sakai pozwoli firmie skorzystać na tym trendzie.

Dodatkowo, umożliwi przeniesienie produkcji paneli LCD w małych oraz średnich wymiarach do nowoczesnej fabryki w Kameyama. Oznacza to, że komponenty te, wykorzystywane głównie w aplikacjach mobilnych, motoryzacji oraz przemyśle, będą produkowane na liniach pozwalających uzyskać lepszą wydajność oraz jakość.

Zdaniem przedstawiciele Sharp, biznes LCD oraz innych komponentów elektronicznych generuje jedną trzecią całkowitych obrotów. Otwarcie nowych linii w Sakai oraz przeniesienie części produkcji do Kameyama pozwoli jej na utrzymanie konkurencyjności na rynku.

 

World News 24h

poniedziałek, 16 stycznia 2017 11:56

According to the research findings from Future Market Insights’ report nearly 400,000 thousand units of smart labels sold globally in 2016 were accounted by RFID technology, which amounted to an estimated US$ 2,493.9 million. Surging demand for RFID tags in the global retail industry have instrumented the boost in sales of smart labels, globally.

więcej na: www.futuremarketinsights.com