wersja mobilna
Online: 714 Środa, 2017.05.24

Biznes

Micron wycofuje się z rynku CMOS

poniedziałek, 08 czerwca 2009 10:56

Micron zamierza sprzedać większość swoich udziałów w spółce sensorów CMOS, Aptina Imaging. Jako zainteresowanych przejęciem wymienia się dwóch inwestorów typu private equity, Riverwood Capital oraz TPG Capital, jednak nie przedstawiono dokładnych danych finansowych transakcji.

Micron zachowa mniejszościowy pakiet 35% akcji. Zdaniem przedstawicieli firmy, transakcja powinna zostać sfinalizowana do końca lipca. W związku ze sprzedażą, Micron odnotuje w IV kw. fiskalnym stratę równą 100 mln dolarów. Micron starał się znaleźć kupca na biznes sensorów CMOS przez kilka miesięcy.

Aptina została wydzielona jako niezależna spółka stosunkowo niedawno, a działa pod tą nazwą od października ubiegłego roku. Według Microna, biznes ten w swojej ośmioletniej historii dostarczył ponad 1 mld sztuk sensorów CMOS. Decyzja o sprzedaży została podjęta prawdopodobnie z powodu problemów finansowych firmy. Tak jak większość producentów pamięci, obecny kryzys gospodarczy boleśnie odbił się na jej kondycji.

Dotychczas, w celu poprawy sytuacji finansowej przeprowadzono szereg działań oszczędnościowych, wliczając w to zwolnienia, redukcję płac oraz zamknięcia fabryk. Dodatkowo, poprzez przejęcie Displaytech Inc. Micron wszedł na rynek mikrowyświetlaczy. Zdaniem przedstawicieli firmy, krok ten ma na celu zwiększenie jej zaangażowania na rynku produktów typu system-level, gdzie mogłaby wykorzystać doświadczenie wyniesione z branży półprzewodników.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 14:03

German Chancellor Angela Merkel visited the site of a future lithium-ion battery factory in the eastern German town of Kamenz. The factory is being developed by Mercedes-Benz manufacturer Daimler, which will devote approximately $562 million to churning out batteries for electric vehicles and stationary storage. If the project seems similar to Tesla’s Nevada-based Gigafactory, you wouldn’t be alone in making that comparison. Tesla and Panasonic partnered to devote $5 billion to building a lithium-ion battery factory outside of Reno, Nevada, and the electric-car maker has said it hopes to produce 35 gigawatt-hours of auto and stationary batteries by 2018.

więcej na: arstechnica.com