wersja mobilna
Online: 565 Poniedziałek, 2017.05.29

Biznes

W maju sprzedaż nadal wzrasta

piątek, 10 lipca 2009 08:43

Globalna sprzedaż półprzewodników w maju wzrosła do poziomu 16,5 mld dolarów. Jest to suma o 5,4% większa niż 15,6 mld odnotowanych w kwietniu, jak wynika z wyliczeń Semiconductor Industry Association (SIA). Był to zarazem trzeci miesiąc z rzędu kiedy sprzedaż wzrastała.

Zdaniem analityków, trend ten pozwala przypuszczać, że zachowanie rynku wraca do standardowych sezonowych wzorców. W porównaniu z tym samym okresem w 2008 r., sprzedaż była mniejsza o 23,2%. Europa nadal pozostaje w tyle za rynkami amerykańskim i azjatyckim. Sprzedaż w tym regionie wzrosła zaledwie o 0,4% do poziomu 2,18 mld dolarów.

W ujęci rok do roku, spadek wyniósł 34,6%. Wyrażona w euro, sprzedaż zmalała w maju o 1,6% wobec kwietnia oraz o 23,2% wobec analogicznego miesiąca rok wcześniej. Łącznie w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku, sprzedaż była mniejsza o 23,8% niż w tym samym okresie w 2008 r.

Najlepiej radził sobie natomiast rynek japoński, gdzie odnotowano wzrost o 7,2% do 2,75 mld dolarów. Mimo że w stosunku do ubiegłego roku spadek był większy niż w Europie, bo aż o 35,1%, to rynek ten w ostatnich miesiącach zaczął nadrabiać straty. Sprzedaż w obydwu Amerykach wzrosła o 3,9% do 2,72 mld dolarów, natomiast w Azji i Pacyfiku o 6,7% do 8,84 mld dolarów. W skali rok do roku, sprzedaż w tych regionach była mniejsza odpowiednio o 19,4 i 15,9%.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 29 maja 2017 07:53

AMOLED panels, due to superiority in color saturation, thinness and power consumption over TFT-LCD panels, have seen increasing adopted for smartphones and will eventually become mainstream smartphone, as well as a dominate solution for VR head-mounted devices, according to Digitimes Resaerch. Global AMOLED shipments are forecast to increase from 370 million units in 2016 to 452 million in 2017 and 1.127 billion in 2021, with the corresponding penetration of smartphones to rise from 24.3% to 27.6% and 53.0%, Digitimes Research indicated.

więcej na: www.digitimes.com