wersja mobilna
Online: 400 Środa, 2016.09.28

Biznes

Rynek LED będzie wzrastał

środa, 05 sierpnia 2009 10:09

Jak wynika z raportu sporządzonego przez Displaybank, coraz więcej firm decyduje się na wejście na rynek diod LED, oferujący olbrzymi potencjał rozwojowy i coraz szerszy zakres zastosowań, uwzględniając elektronikę mobilną, motoryzacje czy wyświetlacze o dużych wymiarach.

Łącznie, rynek LED w 2013 r. będzie warty ponad 14 mld dolarów, wobec 5 mld w 2007 r. Stanowi to wzrost na poziomie 20% rocznie. Największymi segmentami rynku pozostaną podświetlenie LCD i aplikacje oświetleniowe. W oczekiwaniu na dalszy wzrost obrotów na tym polu, takie firmy jak Samsung czy LG inwestują w rozwój rozwiązań opartych na technologii LED, zarówno półprzewodników jak i gotowych aplikacji.

O obecnym roku, pomimo nadal odczuwalnego spowolnienia światowej gospodarki, rynek LED będzie nadal wzrastał, osiągając wartość 6,9 mld dolarów. W kategoriach produktowych, wykorzystanie diod LED w podświetlaniu ekranów LCD o dużych wymiarach będzie wzrastać. Według analityków, dostawy do tego typu aplikacji wzrosną z 92 mln sztuk w 2007 r. do 38,4 mld w 2013 r.

Oznacza to średni roczny wzrost na poziomie 173%. Pod względem obrotów, w okresie tym tempo wzrostu wyniesie 135% rocznie, od 41 mln do 6,97 mld dolarów. Dostawy diod LED do telefonów komórkowych w latach 2007 – 2013 wzrosną w tempie 7% rocznie z 16,6 do 24 mld sztuk. Obroty w tym sektorze zmaleją jednak z 2,33 do 1,55 mld dolarów, co jest w głównej mierze wynikiem spadających cen tych elementów.

Dostawy LED wykorzystywanych w aplikacjach oświetleniowych wzrosną z 730 mln do 7,28 mld sztuk. Oznacza to wzrost na poziomie 47% rocznie. Pod względem obrotów, rynek ten będzie rozwijał się w tempie 30% rocznie z 410 mln do 1,97 mld dolarów.

 

World News 24h

wtorek, 27 września 2016 19:55

Lenovo confirmed it would make around 1,100 people, or less than 2 percent of its approximately 55,000 employees globally, redundant. The cuts mostly impact employees in Lenovo's Motorola Mobility smartphone division. In a statement, Lenovo said the current round of layoffs is part of "the ongoing strategic integration between Lenovo and its Motorola smartphone business" as the company "streamlines its product portfolio to best compete in the global smartphone market".

więcej na: www.zdnet.com