wersja mobilna
Online: 706 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Rynek LED będzie wzrastał

środa, 05 sierpnia 2009 10:09

Jak wynika z raportu sporządzonego przez Displaybank, coraz więcej firm decyduje się na wejście na rynek diod LED, oferujący olbrzymi potencjał rozwojowy i coraz szerszy zakres zastosowań, uwzględniając elektronikę mobilną, motoryzacje czy wyświetlacze o dużych wymiarach.

Łącznie, rynek LED w 2013 r. będzie warty ponad 14 mld dolarów, wobec 5 mld w 2007 r. Stanowi to wzrost na poziomie 20% rocznie. Największymi segmentami rynku pozostaną podświetlenie LCD i aplikacje oświetleniowe. W oczekiwaniu na dalszy wzrost obrotów na tym polu, takie firmy jak Samsung czy LG inwestują w rozwój rozwiązań opartych na technologii LED, zarówno półprzewodników jak i gotowych aplikacji.

O obecnym roku, pomimo nadal odczuwalnego spowolnienia światowej gospodarki, rynek LED będzie nadal wzrastał, osiągając wartość 6,9 mld dolarów. W kategoriach produktowych, wykorzystanie diod LED w podświetlaniu ekranów LCD o dużych wymiarach będzie wzrastać. Według analityków, dostawy do tego typu aplikacji wzrosną z 92 mln sztuk w 2007 r. do 38,4 mld w 2013 r.

Oznacza to średni roczny wzrost na poziomie 173%. Pod względem obrotów, w okresie tym tempo wzrostu wyniesie 135% rocznie, od 41 mln do 6,97 mld dolarów. Dostawy diod LED do telefonów komórkowych w latach 2007 – 2013 wzrosną w tempie 7% rocznie z 16,6 do 24 mld sztuk. Obroty w tym sektorze zmaleją jednak z 2,33 do 1,55 mld dolarów, co jest w głównej mierze wynikiem spadających cen tych elementów.

Dostawy LED wykorzystywanych w aplikacjach oświetleniowych wzrosną z 730 mln do 7,28 mld sztuk. Oznacza to wzrost na poziomie 47% rocznie. Pod względem obrotów, rynek ten będzie rozwijał się w tempie 30% rocznie z 410 mln do 1,97 mld dolarów.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com