wersja mobilna
Online: 771 Piątek, 2017.07.21

Biznes

Wzrośnie wykorzystanie NAND w smartphonach

wtorek, 18 sierpnia 2009 13:20

Sprzedaż pamięci NAND flash do smartphonów wzrośnie niemalże sześciokrotnie w okresie od 2008 do 2013 r., jak podają analitycy iSuppli. Globalne obroty z tego tytułu osiągną poziom 932,5 mln dolarów w 2013 r. wobec 166,5 mln odnotowanych w 2008 r.

Sprzedaż pamięci NAND flash do smartphonów wzrośnie niemalże sześciokrotnie w okresie od 2008 do 2013 r., jak podają analitycy iSuppli. Globalne obroty z tego tytułu osiągną poziom 932,5 mln dolarów w 2013 r. wobec 166,5 mln odnotowanych w 2008 r. Przekłada się to na średnie tempo wzrostu na poziomie 41,1% rocznie, podczas gdy dla całkowitej branży NAND prognozy mówią o 12,2%. 

Trend ten jest wynikiem rosnącej popularności telefonów z wyższego zakresu cenowego oraz większej pojemności pamięci w nowych konstrukcjach, dzięki czemu mogą one przechowywać więcej plików muzycznych i wideo, map czy aplikacji. Przełomem okazał się iPhone firmy Apple, który wytyczył nowe trendy na rynku telefonów komórkowych.

Pierwszy model z tej serii, zaprezentowany w 2007 r. posiadał dysk o pojemności 4 GB, podczas gdy najnowsze, oznaczone kodem 3GS, dostępne są w wersji 16 i 32 GB. Dzięki połączeniu wysokiej funkcjonalności z małymi wymiarami i wagą, segment smarthonów będzie w najbliższych latach odznaczał się szybszym wzrostem niż całkowity rynek telefonów komórkowych.

W 2013 r. stanowić one będą 26,4% całkowitych dostaw telefonów, co oznacza ponad dwukrotnie większą penetracje rynku niż w roku ubiegłym, kiedy odsetek ten wyniósł 13,1%. Tylko w kwartale zakończonym w czerwcu, Apple sprzedało 5,2 mln sztuk iPhone, a na początku przyszłego planowane jest wprowadzenie tych telefonów na rynek chiński. Jako główną konkurencje dla telefonu Apple wymienia się takie konstrukcje jak Palm Pre, BlackBerry Storm oraz T-Mobile G1.


2008

2009

2010

2011

2012

2013

Obroty

166,5

284,3

376,3

670,9

688,9

932,5

Sprzedaż pamięci NAND flash przeznaczonej do smarthphonów w okresie 2008-2013 r. wg. prognoz iSuppli. (dane w mln dolarów)

 

 

World News 24h

piątek, 21 lipca 2017 10:03

Acer has been aggressively pushing its revenue contribution from the enterprise product business and is planning to increase the percentage from 35% in 2016 to 40% in 2017 for the Asia Pacific market, according to Andrew Hou, Acer Pan Asia president. The company's goal is to increase the percentage to 50%. Meanwhile, procurement orders for high-performance computing products for artificial intelligence applications are also expected to more than double from 2016.

więcej na: www.digitimes.com