Sprzedaż smartwatchy przekroczyła 127 mln sztuk

| Gospodarka Artykuły

Według raportu przygotowanego przez agencję analityczną Coutnerpoint Research światowy rynek smartwatchy w 2021 roku odnotował dostawy na poziomie 127,5 mln sztuk, przy czym w czwartym kwartale dostawy wyniosły 42,4 mln sztuk. Podczas gdy premiera serii Watch 7 została przesunięta na czwarty kwartał, Samsung wzmocnił swoją pozycję rynkową dzięki wprowadzeniu na rynek serii Galaxy Watch 4.

Sprzedaż smartwatchy przekroczyła 127 mln sztuk

Chiński producent smartfonów Huawei odnotował słabsze wyniki na rynku smartwatchy w porównaniu do roku 2020. Jednak na globalnym rynku marka utrzymała się na 3. miejscu. W przypadku oprogramowania na pokładzie smartwatchy nadal dominują na rynku autorskie systemy lub typu RTOS. Brakuje im możliwości instalowania aplikacji innych firm. Dzięki popularności Apple Watch OS posiada prawie jedną trzecią rynku.

Największą zmianą w 2021 roku pod względem systemów operacyjnych smartwatchy było przejście Samsunga z Tizen na Wear OS. W rezultacie Google Wear OS zwiększył swój udział z 3% w 2020 roku do 10% w roku 2021.

Rynek smartwatchy jest uważany za segment rozwijający się. Dostawy tych urządzeń są głównie realizowane w krajach Ameryki Północnej i Europy. Chiny są największym rynkiem inteligentnych zegarków przeznaczonych dla dzieci. Pomogło to w 2021 roku zająć drugie miejsce na rynkach regionalnych, tuż za Ameryką Północną.

źródło: Electronicsb2b

Zobacz również