Od pomysłu do wprowadzenia na rynek

| Technika

Wraz ze wzrostem dostępu do płytek deweloperskich, sprzętu z otwartą dokumentacją projektową, bibliotek programowych i usług dostępnych w chmurze, wprowadzać nowe produkty na rynek mogą już nawet mniejsze firmy, a nie tylko duże i dobrze finansowane organizacje. Ale ci, którzy chcą wkroczyć na drogę wynalazków muszą się liczyć z faktem, że dostarczanie produktu na rynek to znacznie więcej niż samo zbudowanie urządzenia. Projektanci i wynalazcy muszą się zainteresować tak samo zbadaniem urządzeń pod kątem zgodności oraz zadbaniem o marketing, jak koncentrują się na wyzwaniu inżynierskim, które ich zainspirowało. Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione kwestie, warto zorientować się, jakie można otrzymać wsparcie, gdy po raz pierwszy rozpoczyna się podróż w branży elektroniki.

Od pomysłu do wprowadzenia na rynek

Ten coraz szybciej ewoluujący rynek zmienił się już na tyle, że nie trzeba działać na nim bez pomocy. Dystrybutorzy chętnie sięgają po swoje doświadczenia w opracowywaniu, produkcji i promowaniu produktów, by wspierać rozwijające się przedsiębiorstwa, które stawiają pierwsze kroki w branży elektroniki. Skorzystać z tego doświadczenia można na wiele sposobów.

Weźmy na przykład firmę Farnell, która w swoich magazynach gromadzi ponad 950 tysięcy produktów i ma ponad 80 lat doświadczenia na rynku. Dzięki temu, pracownicy Farnell mają głębokie zrozumienie tego, co decyduje o sukcesie produktu, a co o jego porażce. Niezależnie czy krytyczne aspekty sprowadzają się do specyfikacji technicznej lub implementowanych funkcji, czy też do kruczków certyfikacji pod względem zgodności z normami, Farnell rozumie wyzwania, przed jakimi stają zarówno duże, jaki i małe firmy, wprowadzające produkty na rynek. Już wielokrotnie pracownicy Farnell mieli okazję obserwować mierzenie się z tymi wyzwaniami.

Dla największych producentów opisane wyzwania mogą być czasochłonne, powodować opóźnienia, a często też wymagać modyfikacji projektów. Jednak są to rzeczy, które nie są całkowicie nieprzewidywalne, bo są znane z wielokrotnych, uprzednich doświadczeń. Dla startupów, wyzwania te nierzadko decydują o istnieniu całej firmy. Szczególnie w przypadku małych zespołów, może być trudno zgromadzić komplet wszystkich umiejętności, jakie są potrzebne do prowadzenia danej działalności. Wtedy to wsparcie ze strony partnera, który ze swojej strony dostarczy odpowiednią wiedzę w odpowiednim czasie i zwiększy możliwości zespołu, jest bezcenne.

W jaki sposób uzyskać takie wsparcie?

Pracuj bezpośrednio z dystrybutorem, by przygotować swoje produkty od początku do końca. Kompleksowa usługa projektowania i produkcji może być na wagę złota, pozwalając na skoncentrowanie własnych starań na tym, co umiemy najlepiej – np. na dalszym opracowywaniu produktu lub generowaniu przychodów.

Farnell to firma, która korzysta ze swoich doświadczeń, które samodzielnie zdobyła, aby wspierać startupy i profesjonalnych twórców we wprowadzaniu ich produktów na rynek. Poszukaj dystrybutora, który jest w stanie zapewnić odpowiednio poziom wsparcia. Niektórzy będą oferować elastyczny wybór usług, tak że będziesz płacić tylko za te czynności, które są naprawdę potrzebne. Wsparcie może dotyczyć etapu projektowania produktów, tworzenia projektu płytki drukowanej, kontaktu z producentami, organizowaniu dystrybucji lub nawet polegać na rozgłaszaniu informacji o produkcie poprzez akcje marketingowe i działania z zakresu public relations.

Firma Dragon Innovation, należąca do koncernu Avnet, wspiera twórców produktów, którzy chcą przejść od etapu projektowania i prototypowania do produkcji masowej. Korzystając z ogromnego doświadczenia, pracownicy Dragon Innovation mogą pomagać klientom zrozumieć koszty i harmonogramy produkcji, znaleźć fabryki oraz zarządzać procesami wytwarzania urządzeń w trakcie zwiększania skali własnej działalności. Przykładowo, organizacja może pomóc użytkownikowi zdobyć dodatkową wiedzę na temat przepływów pieniężnych, raportów odnośnie relacji przychodów do kosztów oraz różnych systemów, przydatnych podczas całej podróży, jaką odbywa producent nowego urządzenia.

Skontaktuj się z ludźmi w podobnej sytuacji. Nigdy nie zaszkodzi pogadać z innymi osobami, będącymi w podobnej sytuacji lub skorzystać z ogromnego doświadczenia, jakie oferują internetowe społeczności, takie jak np. element14. Społeczność element14 (www. element14.com) stanowi platformę dla wynalazców i twórców, na której mogą omówić pułapki związane z przenoszeniem produktu od pomysłu, poprzez produkcję, aż do etapu wprowadzenia na rynek. Członkowie mogą zdobyć wiele cennych porad i wskazówek choćby poprzez rozmowy z ludźmi, którzy w podobny sposób mierzą się z zadaniem rozwoju własnych koncepcji i wkraczania na różne rynki.

Skorzystaj z wsparcia technicznego i przyspiesz swój proces projektowania dzięki wykorzystaniu zestawów deweloperskich. Jeśli masz pomysł, któremu jeszcze daleko do produkcji, ale szukasz sposobu na rozpoczęcie prac, dystrybutorzy mogą dostarczyć ci wsparcie techniczne, korzystając z zespołu sprzedaży. Współpracując z dystrybutorem, który zapewnia wysoki poziom usług, możesz skorzystać ze wsparcia technicznego, dzięki któremu dowiesz się, które płytki lub zestawy deweloperskie przyspieszą przygotowanie tworzonego produktu.

Dostosuj istniejącą płytkę. "Nie wymyślaj koła na nowo" – dystrybutorzy tacy jak Farnell mogą pomóc Ci zaoszczędzić czas i powiązane z nim zasoby poprzez zmodyfikowanie istniejących płytek drukowanych. Przykładowo, Farnell, jako część koncernu Avnet, może zmodyfikować Raspberry Pi tak, by dodać lub usunąć z tego komputera określone funkcje, czyniąc go tym samym lepiej dopasowanym do twoich potrzeb. Dzięki temu nie będzie konieczne by rozpoczynać prace od podstaw.

Zgłoś swój udział w inkubatorze. Istnieje coraz więcej inkubatorów przedsiębiorczości, których jedyną rolą jest przyspieszenie początkowych prac nad projektem i wprowadzenie produktów na rynek. Korzyścią z nich płynącą jest – o ile jesteś w stanie pracować nad swoim projektem na pełny etat – dostęp do sieci mentorów biznesowych, inwestorów, specjalistów od sprzętu, a nawet potencjalnych klientów. Ten typ usług jest idealny szczególnie dla startupów, które potencjalnie mogą otrzymać wsparcie finansowe, potrzebne do przeniesienia własnej działalności na wyższy poziom. Pomocne będzie też zapoznanie mentorów, którzy w bardzo silny sposób są w stanie wpłynąć na efekt prowadzonych prac.

Niezależnie z jakimi wyzwaniami się mierzysz, kluczowe jest by nie musieć stawać przed nimi w osamotnieniu. Na rynku można znaleźć mnóstwo wiedzy płynącej z doświadczenia, a wybór odpowiedniego partnera do współpracy może sprawić, że efekty podejmowanych działań potoczą się zupełnie inną ścieżką. Farnell stara się zapewnić wsparcie swoim klientom, niezależnie od etapu, na którym się znajdują. Ponadto własny zespół firmy Farnell ma głęboką wiedzę, która umożliwia realizowanie wsparcia w odniesieniu do wszelkich kwestii, jakie pojawiają się w trakcie podróży – od projektowania do produkcji.

 

Cliff Ortmeyer, Global Head of Technical Marketing w firmie Farnell

 

Farnell
tel. 00800 121 29 67
http://pl.farnell.com