wersja mobilna
Online: 667 Środa, 2017.05.24

Biznes

Embedded World - relacja z targów

piątek, 08 kwietnia 2011 07:43

Odbywające się w Norymberdze Targi Embedded World to największa na świecie impreza o tematyce systemów wbudowanych. W tym roku zgromadziła 790 wystawców z 32 państw, tj. o około 10% więcej niż rok wcześniej. Wiele z nich to duże międzynarodowe koncerny - dystrybutorzy podzespołów, tacy jak: Arrow, EBV, Farnell, Mouser, RS Components oraz producenci: AMD, Intel, Samsung, Sharp i Toshiba.

Obowiązkowo zaprezentowały się niemal wszystkie firmy z branży embedded, które działają na rynku europejskim, a także liczne firmy niemieckie, włoskie i chińskie. Znalazł się również jeden reprezentant z Polski - była nim łódzka TME, która niedawno otworzyła biuro w Lipsku. Całość uzupełniały przedstawicielstwa jednostek naukowych, głównie niemieckich instytutów, które dosyć blisko współpracują z przemysłem. Wystawę odwiedziło ponad 19 tys. gości, czyli o 4% więcej niż w 2010 roku.

Konferencje i tematyka

Targi zajmowały 4 hale, a wśród nich wydzielano obszary tematyczne, takie jak M2M, "Display Area", a więc pokrewne branże i tematy wiążące się nieodłącznie z tematyką systemów embedded. Obecność firm produkujących wyświetlacze była zdecydowanie zauważalna nie tylko tam, ale i na całej powierzchni targów. Kolorowe panele LCD i OLED stanowiły grupę produktów, w których znaleźć można było najwięcej nowości, i które były zarazem najłatwiej zauważalne przez zwiedzających.

W trakcie imprezy odbyły się także liczne konferencje i seminaria. Były one organizowane przez poszczególnych wystawców i nierzadko sale, w których je prowadzono, wypełniały się słuchaczami po brzegi. Tematyka wystąpień obejmowała wszelkie zagadnienia związane z systemami wbudowanymi, choć wiele z nich służyło zaprezentowaniu nowych produktów, także wyświetlaczy.

Premiery

Dla wielu firm elektronicznych Embedded World to także najlepsza okazja, do wprowadzania na rynek nowych produktów. Z tego powodu na targach odbyły się liczne premiery, z których te organizowane przez największe firmy dostały oprawę w postaci specjalnych seminariów. Wskazanie najważniejszych z nich jest trudne, a wymienienie wszystkich - niemożliwe. Wyróżnić można natomiast laureatów nagród, jakie organizatorzy Embedded World rozdają co roku w trzech kategoriach.

W zakresie sprzętu nagrodzony został Freescale za mikrokontroler MPC5646CMCU, w którym zastosowano sprzętowe zabezpieczenia kryptograficzne mające na celu ochronę systemu przed atakami programowymi. Układ ten został przygotowany do zastosowań w motoryzacji. Nagrodę Embedded Award 2011 w kategorii oprogramowanie otrzymała firma Hitex za narzędzia deweloperskie SafeTKit i opracowanie realizowanej przez nie koncepcji bezpieczeństwa dla mikrokontrolerów z rodziny TriCore firmy Infineon.

Pozwala ona znacząco ułatwić proces certyfikacji bezpieczeństwa urządzeń projektowanych zgodnie z normami IEC 61508 lub ISO 26262. Trzecią, ostatnią nagrodę - w kategorii specjalnej - otrzymał Instytut Układów Scalonych Fraunhofer za miniaturową kamerę HD ze zintegrowanym nadajnikiem DVB-T.

Podsumowanie

Nastroje wśród wystawców Embedded World były pozytywne, a ci, którzy mieli okazje prezentować swoje oferty także rok wcześniej, twierdzili, że targi spełniły ich oczekiwania nie gorzej niż w ubiegłych latach. Podobnego zdania byli pytani przez nas odwiedzający - impreza była dobrze zorganizowana i na pewno warta odwiedzenia przez wszystkich zainteresowanych nowościami ze świata elektroniki profesjonalnej.

Marcin Karbowniczek

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com