wersja mobilna
Online: 503 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Foxconn będzie budował własne ośrodki medyczne

czwartek, 24 lipca 2014 10:43

Foxconn ogłosił wejście w nowy biznes jakim jest opieka zdrowotna. Producent elektroniki chce zbudować własne placówki, co ma zrównoważyć negatywną opinię o nim jako o pracodawcy, spowodowaną wysokim wskaźnikiem samobójstw wśród pracowników oraz utrzymywaniem złych warunków pracy. Już w listopadzie 2013 r. firma zawarła umowę z kliniką w Hsinchu, oferującą pracownikom Foxconna opiekę psychologiczną i dietetyczną.

Zamiar budowy własnej sieci placówek medycznych ogłosił Leonard Wu - szef działu zajmującego się biznesem zdrowotnym. Pierwsza placówka powstanie w południowo zachodnich Chinach, w prowincji Kuejczou. Oferta usług medycznych dostępna będzie dla wszystkich, nie tylko dla pracowników. Foxconn nie zdradza gdzie powstaną kolejne ośrodki.

Foxconn jest największym producentem elektroniki na świecie, który montuje urządzenia takich firm, jak Apple, Sony, BlackBerry czy Microsoft. W ciągu ostatnich lat stał się jednak symbolem wyzysku pracowników. Część doniesień jest nieprawdziwa, ale powtarzają się zarzuty o zatrudnianie nieletnich, nadgodziny, niskie pensje, złe traktowanie oraz fatalne warunki w pracowniczych budynkach mieszkalnych.

Ponadto problemem jest wysoki wskaźnik samobójstw. Najgorszy był rok 2010. Wówczas życie odebrało sobie 15 pracowników. Ogółem media informowały o 20 takich przypadkach. W ramach przeciwdziałania Foxconn zatrudnił około 2 tys. psychologów i zamontował wokół budynków siatki mające zapobiegać samobójstwom.

źródło: wyborcza.biz

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com