wersja mobilna
Online: 651 Czwartek, 2017.01.19

Biznes

Hewlett-Packard dzieli się na dwie części

poniedziałek, 06 października 2014 11:31

Gigant z Doliny Krzemowej - Hewlett-Packard - podzieli się na dwie części. Krok ten ma na celu adaptację firmy do funkcjonowania w erze urządzeń mobilnych i działających on-line. HP odłączy biznes komputerów i drukarek od działalności prowadzonej w zakresie sprzętu i usług dla klientów korporacyjnych, tak by położyć większy nacisk na obecność i rozwój właśnie na rynku usług dla przedsiębiorstw.

Na rynku obserwowana jest obecnie tendencja do dzielenia przedsiębiorstw. Również Hewlett-Packard znajduje się pod presją akcjonariuszy, którzy chcą by przez podział firma stała się bardziej elastyczna i dynamiczna. Wielu inwestorów i analityków od pewnego czasu wzywało do oddzielenia lub sprzedaży biznesu komputerów osobistych, tak by HP mógł skupić się na bardziej dochodowych operacjach utrzymywania serwerów, udostępniania sieci i przechowywania danych, przeznaczonych dla klientów biznesowych.

Firma założona w 1939 r. przez Billa Hewletta i Dave'a Packarda w Palo Alto w Kalifornii była jedną z tych, które ukształtowały Dolinę Krzemową i rozpoczęły rewolucję komputerową. Ostatnio stara się dostosowywać do rynkowych zmian w zakresie urządzeń mobilnych, w czym jednak znacznie ustępuje młodszym rywalom. Wartość rynkowa firmy HP wynosząca 66 mld dolarów wydaje się być niczym w porównaniu z Apple szacowanym na 596 mld dolarów i Microsoftem - 380 mld dolarów.

HP zatrudnia ponad 300 tys. pracowników i jest na dobrej drodze do osiągnięcia 112 mld dolarów przychodu w bieżącym roku podatkowym. W ostatnim kwartale segment komputerów i drukarek przyniósł firmie około połowę przychodów i zysków.

W poniedziałkowym premarkecie przed sesją akcje spółki wzrosły o 6,3% do 37,40 dol.

źródło: Reuters

 

World News 24h

czwartek, 19 stycznia 2017 18:02

Mobile phone sales have come back to normal growth in January after a sudden slump due to demonetisation, on the back of quick responses from retailers and marketers. Samsung has met its October-December quarter sales target despite demonetisation and the company’s decision to not launch flagship Galaxy Note 7 smartphone due to safety concerns.

więcej na: economictimes.indiatimes.com

Produkty