wersja mobilna
Online: 592 Środa, 2017.08.23

Biznes

Hewlett-Packard dzieli się na dwie części

poniedziałek, 06 października 2014 11:31

Gigant z Doliny Krzemowej - Hewlett-Packard - podzieli się na dwie części. Krok ten ma na celu adaptację firmy do funkcjonowania w erze urządzeń mobilnych i działających on-line. HP odłączy biznes komputerów i drukarek od działalności prowadzonej w zakresie sprzętu i usług dla klientów korporacyjnych, tak by położyć większy nacisk na obecność i rozwój właśnie na rynku usług dla przedsiębiorstw.

Na rynku obserwowana jest obecnie tendencja do dzielenia przedsiębiorstw. Również Hewlett-Packard znajduje się pod presją akcjonariuszy, którzy chcą by przez podział firma stała się bardziej elastyczna i dynamiczna. Wielu inwestorów i analityków od pewnego czasu wzywało do oddzielenia lub sprzedaży biznesu komputerów osobistych, tak by HP mógł skupić się na bardziej dochodowych operacjach utrzymywania serwerów, udostępniania sieci i przechowywania danych, przeznaczonych dla klientów biznesowych.

Firma założona w 1939 r. przez Billa Hewletta i Dave'a Packarda w Palo Alto w Kalifornii była jedną z tych, które ukształtowały Dolinę Krzemową i rozpoczęły rewolucję komputerową. Ostatnio stara się dostosowywać do rynkowych zmian w zakresie urządzeń mobilnych, w czym jednak znacznie ustępuje młodszym rywalom. Wartość rynkowa firmy HP wynosząca 66 mld dolarów wydaje się być niczym w porównaniu z Apple szacowanym na 596 mld dolarów i Microsoftem - 380 mld dolarów.

HP zatrudnia ponad 300 tys. pracowników i jest na dobrej drodze do osiągnięcia 112 mld dolarów przychodu w bieżącym roku podatkowym. W ostatnim kwartale segment komputerów i drukarek przyniósł firmie około połowę przychodów i zysków.

W poniedziałkowym premarkecie przed sesją akcje spółki wzrosły o 6,3% do 37,40 dol.

źródło: Reuters

 

World News 24h

środa, 23 sierpnia 2017 17:55

Samsung Electronics posted US$4.7 billion (5.34 trillion won) in NAND flash sales in the second quarter of this year, up 11.6 percent from the first quarter. The figure also grew 51.5 percent from the second quarter last year. Accordingly, Samsung Electronics’ share in the NAND flash market in terms of sales also increased 1.2 percent points to 35.6 percent in the second quarter. On the other hand, Toshiba’s market share decreased 1.3 percent points from the first quarter. The gap between the two companies widened from 15.6 percent points in the first quarter to 18.1 percent points in the second quarter.

więcej na: www.businesskorea.co.kr