wersja mobilna
Online: 758 Środa, 2017.10.18

Biznes

Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji

czwartek, 19 maja 2016 12:23

Firma Tesla Motors zapowiedziała, że przeprowadzi sprzedaż akcji w celu pozyskania około 1,4 mld dolarów. Środki te mają pomóc w finansowaniu ekspansji firmy, która obejmie wprowadzenie elektrycznego samochodu Model 3 oraz zwiększenie rocznej produkcji do 500 tys. pojazdów w 2018 roku. Całkowita sprzedaż akcji ma mieć wartość około 2 mld, łącznie udziałami sprzedawanymi przez CEO Elona Muska, które będą przeznaczone na pokrycie zobowiązań podatkowych. Tesla planuje przeznaczyć więcej gotówki na przygotowanie rozpoczęcia produkcji samochodu elektrycznego Model 3 sedan, którego cena ma się zaczynać od 35 tys. dolarów.

Producent pojazdów elektrycznych musi zwiększyć produkcję, ponieważ zainteresowanie Modelem 3 sedan okazało się większe niż oczekiwano. Sprzedaż tego samochodu ma się rozpocząć pod koniec przyszłego roku. Firma poinformowała, że w przedsprzedaży złożono około 373 tys. zamówień na model zaprezentowany 31 marca.

Tesla stoi przed koniecznością sprostania gwałtownemu wzrostowi wydatków na realizację rozszerzonego planu produkcji, obejmującego aż 200 tys. egzemplarzy modelu 3 w drugiej połowie przyszłego roku. Firmie zależy również na rozwinięciu nowej fabryki baterii zlokalizowanej w Nevadzie na wschód od Reno, rozszerzeniu sprzedaży i serwisu na całym świecie oraz zainstalowaniu większej ilości stacji ładowania do użytku przez klientów. W tym roku nakłady inwestycyjne wzrosną o około 50%, czyli 750 mln dolarów w stosunku do pierwotnego budżetu spółki.

źródło: Bloomberg

 

World News 24h

środa, 18 października 2017 14:06

IBM shift to newer businesses such as cloud and security services helped it beat analysts’ quarterly revenue estimates, and the technology major hinted at sales growth after nearly six years of declines. Shares of the Dow component rose nearly 5.1 percent to $153.93 in extended trading on Tuesday. IBM has been focusing on cloud, cybersecurity and data analytics, or what the company calls its “strategic imperatives”, to counter a slowdown in its legacy hardware and software businesses. Revenue from these businesses climbed 11 percent to $8.8 billion in the third quarter ended Sept. 30, accounting for about 46 percent of the company’s total revenue.

więcej na: www.reuters.com