wersja mobilna
Online: 748 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji

czwartek, 19 maja 2016 12:23

Firma Tesla Motors zapowiedziała, że przeprowadzi sprzedaż akcji w celu pozyskania około 1,4 mld dolarów. Środki te mają pomóc w finansowaniu ekspansji firmy, która obejmie wprowadzenie elektrycznego samochodu Model 3 oraz zwiększenie rocznej produkcji do 500 tys. pojazdów w 2018 roku. Całkowita sprzedaż akcji ma mieć wartość około 2 mld, łącznie udziałami sprzedawanymi przez CEO Elona Muska, które będą przeznaczone na pokrycie zobowiązań podatkowych. Tesla planuje przeznaczyć więcej gotówki na przygotowanie rozpoczęcia produkcji samochodu elektrycznego Model 3 sedan, którego cena ma się zaczynać od 35 tys. dolarów.

Producent pojazdów elektrycznych musi zwiększyć produkcję, ponieważ zainteresowanie Modelem 3 sedan okazało się większe niż oczekiwano. Sprzedaż tego samochodu ma się rozpocząć pod koniec przyszłego roku. Firma poinformowała, że w przedsprzedaży złożono około 373 tys. zamówień na model zaprezentowany 31 marca.

Tesla stoi przed koniecznością sprostania gwałtownemu wzrostowi wydatków na realizację rozszerzonego planu produkcji, obejmującego aż 200 tys. egzemplarzy modelu 3 w drugiej połowie przyszłego roku. Firmie zależy również na rozwinięciu nowej fabryki baterii zlokalizowanej w Nevadzie na wschód od Reno, rozszerzeniu sprzedaży i serwisu na całym świecie oraz zainstalowaniu większej ilości stacji ładowania do użytku przez klientów. W tym roku nakłady inwestycyjne wzrosną o około 50%, czyli 750 mln dolarów w stosunku do pierwotnego budżetu spółki.

źródło: Bloomberg

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com