wersja mobilna
Online: 1029 Niedziela, 2016.12.04

Biznes

Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji

czwartek, 19 maja 2016 12:23

Firma Tesla Motors zapowiedziała, że przeprowadzi sprzedaż akcji w celu pozyskania około 1,4 mld dolarów. Środki te mają pomóc w finansowaniu ekspansji firmy, która obejmie wprowadzenie elektrycznego samochodu Model 3 oraz zwiększenie rocznej produkcji do 500 tys. pojazdów w 2018 roku. Całkowita sprzedaż akcji ma mieć wartość około 2 mld, łącznie udziałami sprzedawanymi przez CEO Elona Muska, które będą przeznaczone na pokrycie zobowiązań podatkowych. Tesla planuje przeznaczyć więcej gotówki na przygotowanie rozpoczęcia produkcji samochodu elektrycznego Model 3 sedan, którego cena ma się zaczynać od 35 tys. dolarów.

Producent pojazdów elektrycznych musi zwiększyć produkcję, ponieważ zainteresowanie Modelem 3 sedan okazało się większe niż oczekiwano. Sprzedaż tego samochodu ma się rozpocząć pod koniec przyszłego roku. Firma poinformowała, że w przedsprzedaży złożono około 373 tys. zamówień na model zaprezentowany 31 marca.

Tesla stoi przed koniecznością sprostania gwałtownemu wzrostowi wydatków na realizację rozszerzonego planu produkcji, obejmującego aż 200 tys. egzemplarzy modelu 3 w drugiej połowie przyszłego roku. Firmie zależy również na rozwinięciu nowej fabryki baterii zlokalizowanej w Nevadzie na wschód od Reno, rozszerzeniu sprzedaży i serwisu na całym świecie oraz zainstalowaniu większej ilości stacji ładowania do użytku przez klientów. W tym roku nakłady inwestycyjne wzrosną o około 50%, czyli 750 mln dolarów w stosunku do pierwotnego budżetu spółki.

źródło: Bloomberg

 

World News 24h

niedziela, 04 grudnia 2016 11:55

Huawei Technologies will launch MateBook, a 2-in-1 notebook/tablet hybrid model, in the Taiwan market in 2017, according to the company's Taiwan sales agent XunWei Tech. MateBook will not have much impact on the Taiwan notebook market, for Asustek Computer and Acer together have occupied nearly 80% of the market and 2-in-1 models are not mainstream there, market analysts said.

więcej na: www.digitimes.com