wersja mobilna
Online: 1035 Piątek, 2016.09.30

Biznes

Dni klienta Acte 2008

sobota, 29 listopada 2008 01:00

W dniach 1–2 października 2008 roku firma Acte zorganizowała swoje doroczne "Dni Klienta". Tym razem dwudniowa impreza odbyła się w malowniczo położonym ośrodku nad Zalewem Zegrzyńskim. Tegoroczna edycja była wyjątkowa, gdyż zmieniono formułę spotkania, która w odróżnieniu od poprzednich edycji sprzyjała budowaniu relacji między klientami z różnych sektorów rynku. W dniu rozpoczęcia wykładów funkcję dyrektora zarządzającego objął Piotr Szczepański.

Przybyli na spotkanie uczestnicy wysłuchali prezentacji, które prowadzili zarówno przedstawiciele firmy Acte, jak też zaproszeni goście z firmy Wavecom. Omówiono założenia strategii Wavecoma na najbliższe lata, zaprezentowano portfolio produktów i rozwiązań, już dostępnych oraz tych, które dopiero pojawią się na rynku. Przede wszystkim skupiono się na serii produktów Q26, serii Fastrack oraz rodzinie produktów Wireless Microprocesor. Dużym zainteresowaniem słuchaczy cieszył się wykład poświęcony zastosowaniom telemetrycznym. To rozwiązania, znajdujące różnorodne zastosowania praktyczne – m.in. w lokalizacji pojazdów, monitoringu osób, komunikacji czy detekcji gazów.

 Piotr Szczepański

Dyrektor zarządzający Acte

  • Gratuluję objęcia funkcji dyrektora Acte!

Dziękuję. Ze specyfiką firmy zapoznawałem się od ośmiu miesięcy i w mojej ocenie zastałem ją w dobrej kondycji, skoncentrowaną na działaniach istotnych dla klientów Acte. Nadal będziemy kontynuować współpracę z naszymi partnerami biznesowymi. Dni klienta mają na celu budowanie relacji z naszymi partnerami oraz jednocześnie przekazanie najnowszych trendów rynkowych i rozwiązań pod nie dedykowanych.

  • Czy zmieni się strategia firmy?

Naszą strategią jest dalsze rozwijanie naszego portfolio produktów, tak aby stać się dla naszych klientów kluczowym dostawcą rozwiązań bezprzewodowych. Jesteśmy postrzegani głównie jako dystrybutor firmy Wavecom, natomiast w swojej ofercie mamy także inne linie produktowe, mające rosnący udział w sprzedaży i oferujące naszym klientom dostęp do najnowszych technologii. Także jednym z pierwszych działań, które podejmiemy, będzie wejście na rynek z większą liczbą produktów. Poza tym strategia firmy nie powinna ulec znacznym zmianom. Jej główne założenia są wyznaczane przez grupę Lagercrantz, choć chciałbym podkreślić, że lokalne firmy wchodzące w skład grupy mają dosyć dużą swobodę w wyborze strategii.

Nie ukrywam, że taka polityka firmy miała też wpływ na moją decyzję o dołączeniu do zespołu Lagercrantza. Bardzo obiecującym dla nas rynkiem, opartym na bezprzewodowych rozwiązaniach transmisyjnych, jest AMR. To rynek związany z producentami wszelkiego rodzaju mierników – gazomierzy, wodomierzy, mierników elektrycznych, w których można zastosować cały szereg produktów różnych firm. To ogromny rynek, o dużym potencjale, kuszący wiele firm, który, mamy nadzieję, wreszcie się otworzy. Warto też wspomnieć o segmencie rynku związanym z monitoringiem osób. Dostępnych jest wiele gotowych urządzeń. Acte dysponuje rozwiązaniami, które są remedium na pewne problemy techniczne, związane z systemami monitoringu, i są to rozwiązania, które z pewnością zostaną zaakceptowane przez rynek.

W drugiej części spotkania przybliżono zalety rozwiązań opartych na technologii ZigBee oraz szczegółowo przedstawiono rozwiązanie firmy Radiocraft s – bezprzewodowy MBus. Sesję wykładów zakończyły prezentacje poświęcone rozwiązaniom GPS i Bluetooth. Ciekawym pomysłem była część praktyczna spotkania. Na przygotowanych wcześniej zestawach testowych, na żywo, zaprezentowano możliwości przestawianych wcześniej technologii. Pytania i dyskusje, które rozpoczęto w trakcie prezentacji, kontynuowano wieczorem w mniej formalnej atmosferze.

 Uwe Freyer,
Area Sales Manager,Central/East Europe, Wavecom

  • Wavecom coraz uważniej wsłuchuje się w głosy producentów, którym dostarcza podzespoły. Czego obecnie domaga się rynek?

Produkty stają się coraz bardziej złożone, ale zarazem coraz łatwiejsze w użyciu. Dzieje się tak, gdyż rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny i wymagający. Producenci proszą o wsparcie w postaci dedykowanych bibliotek z oprogramowaniem, co ma swoje uzasadnienie w dążeniu do redukowania kosztów opracowywania nowych funkcjonalności. Mam tu na myśli dedykowane biblioteki obsługujące urządzenia zewnętrzne, jak GPS, CAN czy Bluetooth, oraz biblioteki zwiększające funkcjonalność już istniejącego rozwiązania np.: plug-in Security. Obecnie producenci oczekują, że tego rodzaju gotowe rozwiązania otrzymają od swojego dostawcy. Tak więc są zainteresowani nie tylko samym sprzętem, ale także inteligentnymi dodatkami do niego w postaci modułów oprogramowania, z których mogą skorzystać w swoich produktach.

(PP)

 

World News 24h

piątek, 30 września 2016 17:11

Chinese smartphone maker OPPO has overtaken Apple for the first time to become the number two brand in India by sales value behind Samsung in August 2016. OPPO also clocked in a growth of 16 per cent in comparison to the previous month, Germany-based market research firm GFK said on Thursday.

więcej na: thenewsminute.com