wersja mobilna
Online: 921 Niedziela, 2017.08.20

Biznes

Rynek AM OLED umacnia się mimo kryzysu

poniedziałek, 23 marca 2009 13:31

Jak wynika z raportu DisplaySearch, rynek organicznych diod  LED z aktywną matrycą (AM OLED) w 2008 r. zwiększył obroty o 110% do 591 mln dolarów. W dalszej perspektywie, jego wartość wzrośnie do 6 mld dolarów w 2015 r. Obecnie, elementy te stanowią mniej niż 1% całkowitych obrotów branży płaskich wyświetlaczy, jednak udział ten zwiększy się do 5% w 2015 r.

Oznacza to złożoną roczną stopę wzrostu równą 40%, podczas gdy dla całego rynku wyświetlaczy współczynnik ten wyniesie zaledwie 3%. Wzrost zainteresowania elementami z AM OLED odbywa się kosztem diod z pasywną matrycą (PM OLED). Według prognoz, popularniejsze obecnie PM OLED pod względem wartości sprzedaży ustąpią miejsca AM OLED już w drugiej połowie 2009 r. Spadki na tym polu były odczuwalne od dłuższego czasu. Obroty sektora PM OLED zmalały z 450 mln dolarów w 2006 r. do 370 mln w 2008.

Zdaniem analityków, szansą dla technologii OLED jest znalezienie niszy w której zalety tych elementów  będą znacząco przewyższały LCD, jak np. aplikacje przezroczyste lub na giętkim podłożu. Wyzwaniem jest także połączenie OLED z technologią ekranów dotykowych. Głównym problemem producentów są jednak nadal wysokie koszty wytwarzania, przydatność do masowej produkcji oraz zachowanie odpowiednio wysokiej wydajności przy wzroście wymiarów wyświetlaczy.

 

World News 24h

niedziela, 20 sierpnia 2017 12:01

Silicon Valley technology company ThoughtSpot has completed a $120 million funding round to fuel the start-up's new artificial intelligence endeavor. ThoughtSpot, based in Palo Alto, California, said it had raised $60 million from investors in a financing round led by venture capital firm Lightspeed Venture Partners. The investment round, completed in January but previously undisclosed, was an extension of a $60 million financing round ThoughtSpot completed a year ago and doubles the total amount raised.

więcej na: www.reuters.com

Produkty