wersja mobilna
Online: 432 Piątek, 2016.09.30

Biznes

Rynek AM OLED umacnia się mimo kryzysu

poniedziałek, 23 marca 2009 13:31

Jak wynika z raportu DisplaySearch, rynek organicznych diod  LED z aktywną matrycą (AM OLED) w 2008 r. zwiększył obroty o 110% do 591 mln dolarów. W dalszej perspektywie, jego wartość wzrośnie do 6 mld dolarów w 2015 r. Obecnie, elementy te stanowią mniej niż 1% całkowitych obrotów branży płaskich wyświetlaczy, jednak udział ten zwiększy się do 5% w 2015 r.

Oznacza to złożoną roczną stopę wzrostu równą 40%, podczas gdy dla całego rynku wyświetlaczy współczynnik ten wyniesie zaledwie 3%. Wzrost zainteresowania elementami z AM OLED odbywa się kosztem diod z pasywną matrycą (PM OLED). Według prognoz, popularniejsze obecnie PM OLED pod względem wartości sprzedaży ustąpią miejsca AM OLED już w drugiej połowie 2009 r. Spadki na tym polu były odczuwalne od dłuższego czasu. Obroty sektora PM OLED zmalały z 450 mln dolarów w 2006 r. do 370 mln w 2008.

Zdaniem analityków, szansą dla technologii OLED jest znalezienie niszy w której zalety tych elementów  będą znacząco przewyższały LCD, jak np. aplikacje przezroczyste lub na giętkim podłożu. Wyzwaniem jest także połączenie OLED z technologią ekranów dotykowych. Głównym problemem producentów są jednak nadal wysokie koszty wytwarzania, przydatność do masowej produkcji oraz zachowanie odpowiednio wysokiej wydajności przy wzroście wymiarów wyświetlaczy.

 

World News 24h

piątek, 30 września 2016 17:11

Chinese smartphone maker OPPO has overtaken Apple for the first time to become the number two brand in India by sales value behind Samsung in August 2016. OPPO also clocked in a growth of 16 per cent in comparison to the previous month, Germany-based market research firm GFK said on Thursday.

więcej na: thenewsminute.com