wersja mobilna
Online: 868 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Producenci podłóż krzemowych tracą w 2008 r.

poniedziałek, 08 czerwca 2009 11:03

Zapotrzebowanie na podłoża krzemowe w 2008 r. zmalało o 5,7% do 11,8 mld dolarów. Zdaniem analityków Gartnera, ujemny wynik jest w głównej mierze spowodowany gwałtownym spadkiem popytu w końcówce roku. Jest to zarazem pierwszy rok zakończony na minusie od 2001 r.

Czołowym producentem pozostało Shin-Etsu Handota, kontrolujące 33,3% rynku. W 2008 r. obroty firmy spadły o 3,4%. Drugie w kolejności, Sumco, dzieli od lidera jedynie 0,8%. Trzeci w kolejności producent to niemieckie Siltronic AG. Spadek obrotów o 27% spowodował zmniejszenie udziałów firmy w rynku całkowitym o 3,3% do 11,5%.

Przyczyną tak niskich wyników był m.in. mniejszy udział produkcji podłóż w wymiarze 300 mm niż w przypadku dwóch czołowych graczy na rynku. Stracił również czwarty na liście MEMC Electronic Materials, którego obroty spadły o 24% a udziały w rynku do 7,8%. LG Siltron zdołał utrzymać kontrolę nad 7,2% rynku. Obroty firmy zmalały co prawda o 4,8%, jednak zdołała ona z sukcesem wejść na rynki chiński i południowokoreański.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com