wersja mobilna
Online: 630 Środa, 2017.05.24

Biznes

Analog Devices zyskuje w III kw.

czwartek, 03 września 2009 09:27

Analog Devices odnotowało 4% wzrost sprzedaży w swoim III kw. rozliczeniowym, zakończonym 1. sierpnia. Poprawa wyników jest rezultatem zwiększenia zamówień ze strony klientów z rynku motoryzacyjnego i elektroniki konsumenckiej.

Obroty firmy Analog Devices, równe 492 mln dolarów, były jednak o 25% niższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Firma uzyskała zysk netto równy 65,5 mln dolarów, o 26% więcej w ujęciu kwartalnym, jednakże jest to suma ponad połowę niższa niż sprzed roku. Marża wyniosła 54,1%, wobec 55,1% w poprzednim kwartale i 61% w 2008 r.

W ujęciu produktowym, obroty z zaangażowania na rynku konsumenckim wyniosły 102,3 mln dolarów natomiast na przemysłowym 252,1 mln, co w obydwu przypadkach oznacza wzrost kwartalny. W przypadku rynku przemysłowego, podaż jest nadal poniżej popytu, natomiast dystrybutorzy działający w segmencie konsumenckim zaczynają uzupełniać zapasy w oczekiwaniu na wzrost koniunktury pod koniec roku. Spadek odnotowano w segmencie komunikacyjnym i komputerowym.

W obecnym kwartale firma spodziewa się uzyskać obroty w zakresie 510-530 mln dolarów i poprawić rentowność, uzyskując marże na poziomie 55%. Zdaniem przedstawicieli Analog Devices, wartość zamówień w pierwszych tygodniach nowego kwartału utrzymuje się na stabilnym poziomie.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com