wersja mobilna
Online: 498 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Sony i Panasonic rozpoczną produkcję OLED-ów

wtorek, 26 czerwca 2012 11:32

Firmy Sony i Panasonic podpisały umowę dotyczącą wspólnego opracowania nowej generacji paneli i modułów OLED (Organic Light-Emitting Diode) do telewizorów i dużych wyświetlaczy. Giganci zamierzają rozpocząć masową produkcje w 2013 roku.

Sony i Panasonic, dwaj japońscy potentaci, którzy od lat rywalizują ze sobą na każdym możliwym polu, łączą siły. Firmy planują wspólnie opracować metody produkcji drukowanej elektroniki OLED. Mają być one odpowiedzią na masową produkcję dużych paneli OLED o wysokich rozdzielczościach.

Według oficjalnej informacji prasowej masowa produkcja telewizorów ma się rozpocząć w przyszłym roku.

Sony pokazał jako pierwszy na świecie telewizor OLED w 2007 roku. Był to model 11-calowy. W roku ubiegłym wydał 25-calowy profesjonalny monitor i nadal rozwija swoje umiejętności oraz masową produkcję wyświetlaczy OLED. Natomiast Panasonic jest liderem w rozwoju technologii ekranów o dużych rozmiarach i wysokiej rozdzielczości, wykorzystując przy tym nowoczesną metodę druku.

Połączenie doświadczenia japońskich firm może zaowocować naprawdę dobrymi produktami. Natomiast dzięki koreańskiej konkurencji - Samsungowi i LG - może OLEDowe telewizory nie będą tak bardzo drogie.

Mateusz Woźniak

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com