wersja mobilna
Online: 412 Niedziela, 2017.07.23

Biznes

Dostawca LED zaoszczędzi 2-letnie koszty badań i rozwoju

środa, 26 czerwca 2013 08:08

W czasie kiedy tradycyjne badania i rozwój w obszarze półprzewodników prowadzi już tylko zaledwie kilku branżowych gigantów dysponujących miliardowymi budżetami, Intermolecular - specjalista od przyspieszania prac B+R, ma coraz więcej klientów z rynków szybkiego wzrostu, w tym czystych energii i półprzewodnikowych źródeł światła (SSL).

Usytuowany w Dolinie Krzemowej Intermolecular niedawno ogłosił przyjęcie swojego pierwszego dużego projektu do realizacji przez producenta diod elektroluminescencyjnych - tajwańskiego Epistara. Według amerykańskiej firmy dzięki jego nowym materiałom sprawdzonym w ramach projektu pilotażowego platformy technologicznej High Productivity Combinatorial (HPC), Epistar już zaoszczędził środki o równowartości dwuletnich nakładów inwestycyjnych na badania i rozwój. W zamian Epistar przekaże Intermolecularowi opłaty licencyjne od sprzedaży produktów zawierających nowe materiały składowe LED, jak i powstałych przy użyciu zoptymalizowanej technologii procesu.

"Nasza platforma HPC pozwala wykonywać doświadczenia w tempie od 10 do 100 razy szybszym niż metodologie tradycyjne", powiedział założyciel i prezes Intermoleculara David Lazovsky dodając, że "HPC przyspiesza czas wprowadzania produktu na rynek poprzez tworzenie własności intelektualnej, jaka zadaniem klientów znajduje przełożenie na trwałą przewagę konkurencyjną".

Do tej pory Intermolecular dostarczył nowatorskie materiały wielu firmom, takim jak Elpida, Guardian, Globalfoundries, Micron, Sandisk, Toshiba i producentowi paneli fotowoltaicznych First Solar. Obecnie dzięki współpracy z Epistarem firma zamierza rozwinąć biznes na szybko rosnącym rynku źródeł światła.

 

World News 24h

niedziela, 23 lipca 2017 08:08

Lenovo Group Ltd.’s Yang Yuanqing asked for patience as he tries to get China’s top PC maker growing once more, but for the first time publicly vowed to step down as chairman and chief executive if he doesn’t deliver on a critical sales goal. Yang is now betting big on artificial intelligence. He wants to plough $1 billion over the next three to four years into research, joining a race with much larger rivals Alibaba Group Holding Ltd. and Tencent Holdings Ltd. to crank out the next generation of intelligent, user-aware devices.

więcej na: www.bloomberg.com