wersja mobilna
Online: 568 Sobota, 2017.04.29

Biznes

Dostawca LED zaoszczędzi 2-letnie koszty badań i rozwoju

środa, 26 czerwca 2013 08:08

W czasie kiedy tradycyjne badania i rozwój w obszarze półprzewodników prowadzi już tylko zaledwie kilku branżowych gigantów dysponujących miliardowymi budżetami, Intermolecular - specjalista od przyspieszania prac B+R, ma coraz więcej klientów z rynków szybkiego wzrostu, w tym czystych energii i półprzewodnikowych źródeł światła (SSL).

Usytuowany w Dolinie Krzemowej Intermolecular niedawno ogłosił przyjęcie swojego pierwszego dużego projektu do realizacji przez producenta diod elektroluminescencyjnych - tajwańskiego Epistara. Według amerykańskiej firmy dzięki jego nowym materiałom sprawdzonym w ramach projektu pilotażowego platformy technologicznej High Productivity Combinatorial (HPC), Epistar już zaoszczędził środki o równowartości dwuletnich nakładów inwestycyjnych na badania i rozwój. W zamian Epistar przekaże Intermolecularowi opłaty licencyjne od sprzedaży produktów zawierających nowe materiały składowe LED, jak i powstałych przy użyciu zoptymalizowanej technologii procesu.

"Nasza platforma HPC pozwala wykonywać doświadczenia w tempie od 10 do 100 razy szybszym niż metodologie tradycyjne", powiedział założyciel i prezes Intermoleculara David Lazovsky dodając, że "HPC przyspiesza czas wprowadzania produktu na rynek poprzez tworzenie własności intelektualnej, jaka zadaniem klientów znajduje przełożenie na trwałą przewagę konkurencyjną".

Do tej pory Intermolecular dostarczył nowatorskie materiały wielu firmom, takim jak Elpida, Guardian, Globalfoundries, Micron, Sandisk, Toshiba i producentowi paneli fotowoltaicznych First Solar. Obecnie dzięki współpracy z Epistarem firma zamierza rozwinąć biznes na szybko rosnącym rynku źródeł światła.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 29 kwietnia 2017 08:06

Fiat Chrysler Automobiles may seek more supplier partners to help it develop and build self-driving vehicles, Chief Executive Officer Sergio Marchionne said. The Jeep and Ram brands are strong enough to exist as standalone entities outside FCA, Marchionne also said on a conference call with analysts after the company reported record first-quarter results. But he did not elaborate on whether there were any plans for a spin-off of either, like with Ferrari. The automaker reported an 11 percent jump in first-quarter operating profit, boosted by strong sales in North America, its most profitable market.

więcej na: www.reuters.com