wersja mobilna
Online: 505 Poniedziałek, 2016.09.26

Biznes

Czy rynek MEMS zmierza w kierunku fabless?

środa, 06 sierpnia 2014 12:21

Według analitycznej firmy Yole Développement na rynku urządzeń MEMS wzrost przychodów będzie cały czas ograniczany przez silną presję cenową. Francuscy analitycy przewidują, że coroczny spadek cen elementów MEMS wyniesie 7%, a to z kolei wpłynie na rozwój nowych dostawców fablesowych. Co ciekawe, dostawcy urządzeń MEMS wykazujący obecnie silny wzrost już pracują w modelu fabless. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych lat model ten będzie miał na rynek MEMS bardzo poważny wpływ, a nowi dostawcy będą przedsiębiorstwami fablesowymi.

Rynek MEMS - prognoza

Prognoza dla rynku urządzeń MEMS, w mld dolarów (źródło: Yole Développement)

Na rynku urządzeń MEMS odnotowano w 2013 r. wzrost o 10,4%. To dzięki zastosowaniom konsumenckim rynek ten osiągnął wartość 12 mld dolarów. Jednak Yole Développement ocenia, że spadek cen ograniczy wzrost rynku, który w okresie od roku 2013 do 2019 zwiększy się jedynie o 13%.

- Jeśli spojrzymy na najlepszych graczy rynku MEMS, zobaczymy, że STMicroelectronics, zachowując wysoką wydajność i masowy charakter produkcji, jednocześnie stara się powstrzymać spadek cen swoich produktów. W ciągu ostatnich kilku lat osiągnął imponujący wzrost sprzedaży, której wartość w roku 2012 wyniosła 1 mld dolarów. To pierwsza firma z rynku MEMS, która tego dokonała - mówił analityk z Yole, dr Eric Mounier.

Największymi dostawcami urządzeń MEMS są firmy: STMicroelectronics, Analog Devices, Robert Bosch, Knowles oraz InvenSense. Wśród nich ta ostatnia jest szybko rozwijającą się firmą działającą w modelu fabless.

źródło: Yole Développement, Electronics Weekly

 

World News 24h

poniedziałek, 26 września 2016 11:58

IBM said it completed a pilot project with Chinese credit card company China UnionPay that will facilitate the sharing of loyalty bonus points among banks using block chain technology. Bonus points earned through purchases on bank cards have long been an effective tool to attract and encourage customers to use specific cards. But since bonus points cannot be freely exchanged among different banks, offering various rewards, many go unused.

więcej na: www.reuters.com