wersja mobilna
Online: 583 Środa, 2017.08.23

Biznes

NCBR przekaże 10 mln zł na międzynarodową ochronę patentową

poniedziałek, 24 czerwca 2013 10:18

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło drugi konkurs w programie Patent Plus. Firmy, uczelnie, instytuty badawcze oraz instytuty naukowe PAN mogą się ubiegać o łącznie 10 mln zł na europejską i międzynarodową ochronę patentową wyników badań naukowych i prac rozwojowych. Maksymalny czas realizacji projektu to 36 miesięcy. Wysokość dofinansowania jednego projektu może wynieść 800 tys. zł. Nabór wniosków rozpoczął się 19 czerwca - będzie trwał miesiąc.

Konkurs został ustanowiony pod koniec 2012 r., aby poprzez ochronę patentową wesprzeć naukowców i przedsiębiorców w zakresie zarządzania własnością intelektualną. Budżet programu wynosi 40 mln zł. Wyodrębniono cztery konkursy, na które przeznaczono po 10 mln zł. Pomoc finansowa może być udzielona m.in. na pokrycie kosztów analizy zasadności ekonomicznej objęcia wynalazku ochroną patentową, badania stanu techniki w zakresie objętym treścią zgłoszenia wynalazku, przygotowania strategii komercjalizacji wynalazku bądź zgłoszenia wynalazku w procedurze międzynarodowej EPC lub w trybie PCT.

- Na świecie obserwujemy coraz większą walkę konkurencyjną w zakresie ochrony patentowej. Jednym z nadrzędnych celów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju jest wspomaganie rodzimych naukowców oraz przedsiębiorców w zakresie ochrony ich innowacji za granicą. Dlatego uruchomiliśmy program Patent Plus, który umożliwia wsparcie w działaniach związanych z ochroną własności intelektualnej na drodze uzyskiwania patentów - mówił dyrektor NCBR, prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski.

źródło: controlengineering.pl

 

World News 24h

środa, 23 sierpnia 2017 17:55

Samsung Electronics posted US$4.7 billion (5.34 trillion won) in NAND flash sales in the second quarter of this year, up 11.6 percent from the first quarter. The figure also grew 51.5 percent from the second quarter last year. Accordingly, Samsung Electronics’ share in the NAND flash market in terms of sales also increased 1.2 percent points to 35.6 percent in the second quarter. On the other hand, Toshiba’s market share decreased 1.3 percent points from the first quarter. The gap between the two companies widened from 15.6 percent points in the first quarter to 18.1 percent points in the second quarter.

więcej na: www.businesskorea.co.kr