wersja mobilna
Online: 653 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Nowa spółka Sonela w Indiach uzyskała rentowność, grupa stawia na eksport

czwartek, 21 sierpnia 2014 08:05

Utworzona przez Sonela, producenta cyfrowych przyrządów pomiarowych, indyjska spółka handlowa uzyskała w I kw. 2014 r. rentowność netto. Na razie są to niewielkie zyski, ale Indie to rynek z ogromnym potencjałem. Początek tego roku pokazał, że spółka może tam startować w wielu ciekawych przetargach i być konkurencyjna, podkreślił Krzysztof Wieczorkowski, prezes Sonela.

Indie i Chiny to według władz Sonela rynki, na których producent mierników będzie rozwijał się najszybciej. Zdaniem Wieczorkowskiego, w ciągu dwóch, trzech lat te kierunki będą numerem jeden sprzedaży spółki. Do tej pory numerem jeden był dla niej rynek krajowy, ale to już się powoli zmienia. Po I kw. br. eksport ważył już w przychodach grupy tyle samo co sprzedaż krajowa. Na koniec roku udział eksportu ma przekroczyć 50%. Kolejne rynki, którym przygląda się Sonel, to kraje arabskie, skąd napłynęły już do spółki pierwsze zapytania ofertowe, Afryka oraz Stany Zjednoczone.

Słabiej od oczekiwań rozwija się natomiast sprzedaż do Rosji, która była jak dotąd najmocniejszym krajem eksportowym. W I kw. przychody Sonela spadły tam o 30% w skali roku i na razie niestety nie widać oznak poprawy. Ogółem przychody grupy w I kw. nieznacznie wzrosły - o 4%, do 11,1 mln zł. Zysk grupy w tym okresie spadł o 4%, do 1,3 mln zł.

Mniejszy zarobek to efekt zwiększonych kosztów związanych m.in. z rozpoczętą akcją promocyjną na świecie oraz zawiązaniem Foxytechu - spółki, która wraz z chińskim partnerem będzie zajmować się produkcją inteligentnych liczników prądu. Obecnie nowa firma pozyskuje niezbędne certyfikaty, a uzyskanie przez nią zdolności produkcyjnej zaplanowano na wrzesień.

źródło: Parkiet

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com