Hands-on Linux Academy 2019. Interfejsy komunikacyjne/Serwer HTTP/Node.js - podstawy

| Szkolenie | Gdańsk

Podczas warsztatów pokażemy jak rozpocząć pracę z systemem operacyjnym Linux w aplikacjach embedded oraz jak samodzielnie przygotować efektowną aplikację na platformie sprzętowej bazującej na nowoczesnych mikroprocesorach i.MX6ULL firmy NXP.

Hands-on Linux Academy 2019. Interfejsy komunikacyjne/Serwer HTTP/Node.js - podstawy

Warsztaty są przeznaczone dla:

  • inżynierów mających doświadczenia z systemami mikrokontrolerowymi,
  • inżynierów z małym lub średnim doświadczeniem z systemem operacyjnym Linux.

Przykłady, jakie przedstawimy podczas warsztatów zostały przygotowane z myślą o inżynierach używających w dotychczas realizowanych aplikacjach mikrokontrolery z rdzeniami Cortex-M i chcących poznać alternatywne ścieżki realizacji projektów.

Warsztaty "Hands-on Linux Academy 2019" są poświęcone w całości praktycznym aspektom wykorzystania najbardziej popularnych układów peryferyjnych i interfejsów komunikacyjnych (takich jak porty GPIO, magistrale SPI, I2C oraz 1-Wire) w systemie operacyjnym Linux, implementacji serwera HTTP oraz przykładom użycia środowiska uruchomieniowego Node.js oraz biblioteki Three.js (generacja obrazów 3D).

Sprzęt wykorzystywany podczas szkolenia

rzykładowe aplikacje podczas warsztatów będą uruchamiane na komputerach firmy SoMLabs, która jest oficjalnym partnerem NXP. Każdy uczestnik warsztatów będzie pracował na indywidualnym stanowisku.

Komputery używane podczas warsztatów mają modułową konstrukcję. W ich skład wchodzą:

  • moduł VisionSOM-6ULL, wyposażony w procesor firmy NXP z serii i.MX6ULL (rdzeń Cortex-A7, maksymalna częstotliwość taktowania 900 MHz), pamięć SDRAM DDR3L oraz złącze karty microSD. Opcjonalnie moduł VisionSOM-6ULL może być wyposażony w pamięć Flash eMMC lub NAND, dzięki czemu można łatwo dostosować jego cechy i parametry do różnorodnych wymagań aplikacyjnych,
  • płyta bazowa VisionCB-STD dla modułu VisionSOM-6ULL, która jest wyposażona w interfejs Ethernet 10/100, dwa kanały USB 2.0, konwerter USB/UART dla konsoli, 4 przyciski i 4 diody LED dla aplikacji użytkownika, złącza zgodne z shieldami Arduino 5V, Raspberry Pi 3 i złącze wyświetlacza LCD-TFT z touch panelem.