Bezdotykowe czujniki położenia Halla z wyjściem CAN
Bezdotykowe czujniki położenia Halla firmy PIHER z wyjściem CAN
System Piher Sensing wprowadza opcjonalny interfejs magistrali CAN dla bezdotykowych czujników położenia
Bezdotykowe czujniki położenia Halla firmy PIHER są teraz dostępne również z wyjściem CAN SAE J1939 lub CANopen. Oprócz wyjść analogowych, PWM i SPI, interfejs CAN jest teraz konfigurowalną opcją dla bezdotykowych czujników położenia PST-360 i PSC-360, bezdotykowego czujnika obrotowego PS2P-CON, liniowego czujnika położenia PS2P-LIN i niepodatnego na luzy czujnika położenia łuku PS2P-ARC.
CAN jest szeroko stosowany w różnych aplikacjach, w tym w motoryzacji, automatyce przemysłowej, automatyce budynkowej i innych. Dodając dwie opcje wyjścia CAN, PIHER oferuje jeszcze większą wszechstronność klientom na rynkach środków transportu, do zastosowań poza drogowych (np. maszyny rolnicze, budowlane) oraz w automatyce przemysłowej.
Informacje o protokole magistrali CAN
Magistrala CAN (Controller Area Network) to protokół komunikacyjny pierwotnie opracowany przez firmę Bosch do zastosowań motoryzacyjnych. Zapewnia niezawodny i wydajny sposób komunikowania się ze sobą przez różne elektroniczne jednostki sterujące (ECU). Jedną z kluczowych zalet CAN jest jego zdolność do obsługi wielu ECU w jednej sieci, umożliwiając różnym systemom w pojeździe wymianę danych i bardziej efektywną współpracę. Upraszcza to system okablowania, zmniejsza wagę, koszty i złożoność.
Małe opóźnienia, duża przepustowość i niskie zużycie energii
Oprócz możliwości obsługi wielu urządzeń w jednej sieci i funkcji niezawodności, CAN jest również znany z niskich opóźnień, wysokiej przepustowości i niskiego zużycia energii. System oparty na priorytetach komunikatów z wbudowanym wykrywaniem i korekcją błędów pomaga zapewnić dokładną i bezzakłóceniową transmisję danych, dzięki czemu idealnie nadaje się do zastosowań związanych z wykrywaniem położenia. To sprawia, że jest to popularny wybór w różnych zastosowaniach, w których niezawodność, bezpieczeństwo i wydajność mają kluczowe znaczenie.
Różnice w protokołach CANopen i CAN SAE J1939
Protokół CAN Open jest często używany w aplikacjach wykrywania położenia w automatyce przemysłowej, transporcie materiałów i automatyce budynkowej. Zapewnia standaryzowany profil komunikacji do wymiany danych między różnymi urządzeniami i systemami oraz obsługuje szeroki zakres typów danych i formatów wiadomości. CAN Open umożliwia czujnikom położenia wydajne i niezawodne przesyłanie danych do innych urządzeń w sieci.
CAN SAE J1939 jest stosowany głównie w pojazdach ciężarowych, takich jak ciężarówki i autobusy. Definiuje standardowy profil komunikacji do przesyłania danych między ECU w elektronicznym układzie sterowania pojazdu, w tym silnikiem, skrzynią biegów i układami hamulcowymi. W kontekście wykrywania położenia, CAN SAE J1939 może być stosowany do zastosowań takich jak maszyny przemysłowe, sprzęt rolniczy i maszyny budowlane. Chociaż oba protokoły wykorzystują tę samą podstawową technologię magistrali CAN, różnią się pod względem konkretnych profili komunikacyjnych i obsługiwanych formatów komunikatów.