Żyrosensor MEMS o zakresie pomiarowym ±70 °/s i małym dryfcie termicznym
Murata Manufacturing Company, Ltd.
Murata prezentuje nowy typ żyrosensora opracowanego pod kątem zastosowań w elektronice samochodowej, charakteryzującego się małym dryftem termicznym wynoszącym 0,6 °/s w całym dopuszczalnym zakresie temperatur pracy od –40°C do +85°C.
MEV-50C-R nie wymaga programowego korygowania dryftu termicznego, co upraszcza proces przetwarzania sygnałów. Jego zakres pomiarowy wynosi ±70 °/s. Ważnym parametrem w przypadku żyrosensorów stosowanych w systemach samochodowych jest dryft startowy.
Ponieważ czas od włączenia systemu nawigacji satelitarnej do uzyskania pierwszego odczytu zajmuje nawet kilka minut, zazwyczaj wykorzystywane są metody estymacji położenia na bazie ostatnich pomiarów (tzw. dead reckoning). Model MEV-50C-R odznacza się bardzo małym dryftem wynoszącym 0,1 °/s w zakresie pomiędzy 0,5 sekundy i 5 minut po uruchomieniu.
Liniowość wynosi 0,5% w całym zakresie mierzonej prędkości kątowej, a czułość na drgania wzdłuż innych osi ±5%. MEV-50C-R pracuje z napięciem zasilania 5V. Charakteryzuje się napięciem wyjściowym wynoszącym w stanie spoczynkowym 2,5V, współczynnikiem skalowania sygnału wyjściowego 25 mV/°/s i wyjściowym napięciem szumów nie przekraczającym 10 mVP-P.
Został przystosowany do pracy w trudnych warunkach, w tym w obecności udarów i wibracji mechanicznych oraz udarów termicznych. Jest produkowany w szczelnej obudowie o wymiarach 10,0 x 6,2 x 2,9mm i masie <0,3g.