Pierwszy kontroler CAN do elektroniki samochodowej zgodny ze specyfikacją ISO11898-2
NXP
TJA1052i to izolowany, szybki kontroler CAN do elektroniki samochodowej, który jako pierwszy zapewnia zgodność ze specyfikacją ISO11898-2. Został zaprojektowany do zastosowań w pojazdach o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Może też znaleźć zastosowanie w dowolnych sieciach CAN wymagających zapewnienia komunikacji pomiędzy sekcjami nisko- i wysokonapięciowymi, np. w przemyśle, automatyce budynków czy stacjach ładowania pojazdów.
Struktura TJA1052i, obejmująca sekcje transceivera CAN i izolatora galwanicznego pozwoliła dopasować ich parametry dynamiczne, zwiększyć niezawodność układu oraz zmniejszyć wymaganą powierzchnię płytki drukowanej. Dotychczas w podobnych rozwiązaniach projektanci stosowali oddzielny transceiver CAN i sprzęgacz optyczny, rozdzielające sekcję wysokonapięciową pojazdu (do 500 V) z falownikiem, przetwornicą DC-DC, ładowarką akumulatorów i systemem klimatyzacji oraz sekcję niskonapięciową z elektronicznym modułem sterowania (ECU).
Ważniejsze dane techniczne:
- izolacja: do 1, 2 lub 5 kV rms;
- napięcie sumacyjne szyny (VCM): do ±25 V;
- odporność na przepięcia: typ. 45 kV/µs zgodnie z IEC 61000-4-4;
- opóźnienie izolator-transceiver: <220 ns;
- kompatybilność z mikrokontrolerami o zasilaniu 3 i 5 V;
- zabezpieczenie ESD linii sygnałowych;
- zabezpieczenie podnapięciowe linii zasilania;
- obudowa: SO-16.