Zestaw deweloperski do projektowania i analizy układów napędowych o mocy 1...10 kW
Silniki elektryczne odpowiadają za ponad połowę całej mocy generowanej i zużywanej przez kraje uprzemysłowione. Większość z nich stanowią silniki indukcyjne AC, których średnia sprawność wynosi jedynie 44%. Aby zwiększyć ten współczynnik, projektanci muszą dobrze zrozumieć, jaki te i inne typy silników działają w różnych warunkach obciążenia i zapewnić inteligentną kompensację zmiennych warunków pracy. Do tego celu firma ON Semiconductor zaprojektowała zestaw deweloperski MDK (Motor Development Kit) wspomagający projektowanie układów sterowania silnikami o mocy od <1 kW do ponad 10 kW.
MDK obejmuje zestaw płytek mocy (Power Boards) współpracujących z centralną płytą sterującą USB (Universal Controller Board). Płytki Power Board zostały oparte na podzespołach z oferty ON zaprojektowanych specjalnie do układów napędowych, począwszy od niskonapięciowych, dyskretnych tranzystorów MOSFET po wysokonapięciowe zintegrowane moduły mocy do falowników. Płyta sterująca UCB może współpracować ze wszystkimi rodzajami płytek Power Board, co pozwala użytkownikom na badanie alternatywnych metod sterowania różnych rodzajów silników pracujących z różnymi obciążeniami.
Płyta UCB bazuje na produkowanych przez Xilinx mikrokontrolerach rodziny Zynq-7000 SoC, zawierających dwie jednostki obliczeniowe ARM Cortex-A9, układ FPGA, 10-kanałowy przetwornik A/C z wejściem różnicowym, 12 kanałów PWM i zestaw konfigurowalnych, cyfrowych układów peryferyjnych. Do komunikacji przewidziano interfejsy Gigabit Ethernet, USB i UART. W skład zestawu wchodzi dostarczane przez Xilinx środowisko projektowe Vivado Design Suite do syntezy wysokiego poziomu. Płyta UCB może być również programowana w języku Python z wykorzystaniem środowiska open source PYNQ firmy Xilinx.
MDK w obecnej wersji obsługuje dwie płytki mocy: SECO-1KW-MCTRL-GEVB do sterowania silników o mocy do 1 kW oraz SECO-MDK-4KW-65SMP31-GEVB do sterowania silników o mocy do 4 kW. W pierwszym kwartale 2021 na rynku pojawią się płytki oparte na technologii TMPIM, mogące współpracować z silnikami o mocy do 10 kW.