Credo Foxconna

W środowiskach menadżerów utrzymujących relacje biznesowe z Foxconnem krąży następujący dowcip. Za 20 lat pozostaną tylko dwie firmy. Wszystko wyprodukuje Foxconn, a sprzeda Wal-Mart. Prezes Foxconna, Terry Gou, uznał to jednak za nierealistyczne.

Posłuchaj
00:00

W wywiadzie dla Bloomberga Gou stwierdził: „To tylko dowcip. Wcale nie mówię, że jestem wielki. Po prostu ciężko, rozsądnie pracuję. Nigdy nie myślę o sobie jako o człowieku sukcesu. Jeżeli osiągnę sukces, to powinienem przejść na emeryturę. Jeżeli nie jestem na emeryturze, oznacza to, że wciąż powinienem ciężko pracować dla firmy”.

Tymczasem Foxconn już osiągnął niemal 50-procentowy udział w rynku EMS, jego obroty nieustannie rosną, a celem prezesa jest utrzymanie 15% wzrostu rocznie. Wytwarzane produkty trafiają do najbardziej renomowanych klientów, takich jak IBM, Cisco, Intel, Nokia, Sony, Samsung, HP czy Apple, a obecnie Foxconn chce rozwinąć dystrybucję w na rynku chińskim otwierając kilka tysięcy sklepów z produkowanym sprzętem elektronicznym.

Powiązane treści
Foxconn inwestuje 60 mln dol. w Turcji
Wysoka sprzedaż i inwestycje Foxconnu
Foxconn odnotował wzrost obrotów o 58% w 2010 r.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów