Philips podsumowuje koniec roku

Holenderski koncern Royal Philips Electronics ogłosił rezultaty finansowe transakcji, których dokonał pod koniec roku 2006. Zakończona 31 grudnia sprzedaż firmy Philips Sound Solutions (PSS) – producenta systemów głośnikowych japońskiej firmie D&M Holdings przyniosła koncernowi 56 mln dol. zysku. Transakcja ta wiązała się z nową strategią biznesową firmy, w której PSS zostało uznane za firmę działającą poza głównym obszarem zainteresowań koncernu. Jednocześnie koncern ogłosił, że poniósł 93 mln dol. strat w wyniku spadku wartości akcji tajwańskiego holdingu Toppoly Optoelectronics. Od końca 2005 roku, gdy firma ta została połączona z Mobile Display Systems, TPO należy w 17,5% do Philips.

Royal Philips Electronics utrzymuję politykę, zgodnie z którą pozbywa się tych biznesów, które nie zajmują się takimi obszarami działalności, jak służba zdrowia i elektronika użytkowa. Konsekwencją omawianej strategii jest także niedawna sprzedaż zakładów Automotive Playback Module tajwańskiej firmie Lite-On IT oraz listopadowa sprzedaż 24,8% akcji FEI Co. – producenta mikroskopów skaningowych i innych przyrządów dla mikroelektroniki.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Nowa wizja transformacji cyfrowej – COCUS i Panasonic
Produkcja elektroniki
Popyt na sprzęt do produkcji wyznacznikiem stanu branży
Zasilanie
Nowy moduł Semikron Danfoss z tranzystorami ROHM 2kV SiC MOSFET zwiększa wydajność systemów solarnych SMA
Projektowanie i badania
IQM zainstaluje pierwszy w Polsce komputer kwantowy
Aktualności
Bezpieczeństwo produktów - nowe przepisy
Komponenty
DigiKey dodał ponad 100 tysięcy nowych produktów i ponad 100 nowych dostawców w pierwszym kwartale 2025 roku
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Kwiecień 2025
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów