Ankieta "Elektronika": Ponad połowa czytelników związana jest z produkcją urządzeń elektronicznych

Elektronik to magazyn dostępny przede wszystkim w kwalifikowanej prenumeracie. Specjalistom związanym z branża elektroniczną pismo oferowane jest za połowę ceny, wystarczy wypełnić formularz dostępny w każdym numerze lub na stronie internetowej i uzyskać korzystny rabat. Podczas wypełniania ankiety pytamy dodatkowo czytelników o kilka podstawowych faktów związanych z ich pracą: jakie stanowisko piastują, w jakiej wielkości firmie pracują itp. Te dane zbieramy po to, aby wiedzieć, kto czyta magazyn i móc lepiej dopasować tematykę artykułów.

Posłuchaj
00:00

Poniżej przedstawiamy Państwu opracowane dane statystyczne pochodzące z tych ankiet. Mamy nadzieję, że pomogą one lepiej planować Wam działania marketingowe i precyzyjniej adresować kampanie reklamowe.

1. Charakter wykonywanej pracy

Jak wynika z powyższego zestawienia, czytelnikami Elektronika jest głównie kadra techniczna, na którą przypadło aż 76% wskazań i menedżerska (19%). Suma procentowa poszczególnych kategorii na wykresie przekracza 100%, gdyż w ankiecie można było zaznaczyć kilka odpowiedzi.

2. Wielkość firmy

Połowa czytelników Elektronika pracuje w firmach elektronicznych zatrudniających nie więcej niż 10 osób. Niemniej co czwarta osoba zatrudniona jest w dużych przedsiębiorstwach, gdzie kadra etatowa liczy ponad 100 osób.

3. Główne produkty i usługi firmy

Największa liczba czytelników związana jest z urządzeniami przemysłowymi, urządzeniami dla automatyki, miernictwem i aparaturą pomiarową. Silną grupę aktywności stanowią również komputery, sterowniki i urządzenia peryferyjne, czyli systemy embedded.

4. Rodzaj aktywności rynkowej firmy

Prawie połowa czytelników elektronika związana jest z produkcją urządzeń elektronicznych lub z usługami dla elektroniki.

5. Kompetencje w zakresie kupowania podzespołów elektronicznych

Dwie trzecie czytelników Elektronika decyduje lub ma istotny wpływ na kupowanie podzespołów elektronicznych na potrzeby firmy

6. Kompetencje w zakresie decydowania o innych zakupach na potrzeby firmy

Aż 74% czytelników decyduje o kupnie innych towarów (poza podzespołami) na potrzeby firmy

Powyższe zestawienie powstało na bazie analizy statystycznej 1743 ankiet

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
PCB
EMS i PCB są synergicznymi obszarami biznesu jedynie dla nielicznych
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów